طبق اعلام رسمی شرکت ملی گاز ایران ،میزان گازرسانی به مناطق شهری و روستایی یکی از معیارها برای تعریف مناطق سبز کشور و میزان بهره مندی از این موهبت خدادادی است و بر اساس آمار شرکت گاز  مازندران پارسال بیش از ۶۳ هزار مشترک جدید این شرکت شدند.

 هم اکنون یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک گاز طبیعی در مازندران هستند،یعنی ۹۸ درصد خانوارهای استان از گاز طبیعی بهره مندند. 

مدیر عامل شرکت گاز مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت شرکت و برنامه های سال جاری گاز رسانی به استان از اجرای ۶۰۰ کیلومتر شبکه در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۹۸ برای گازرسانی به ۱۵۰ روستا برنامه ریزی صورت گرفته بود که برای تحقق این هدف استراتژیک این حجم لوله گذاری صورت گرفته است .

جعفر احمدپور  ادامه داد: هم اکنون ۵۹ شهر و ۲ هزار و ۲۸۳ روستای مازندران بهره مند از نعمت گاز طبیعی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران دلیل طولانی شدن گازرسانی به مناطق باقیمانده را افزایش هزینه سرمایه‌گذاری و بالا رفتن قیمت اجناس مصرفی پروژه‌ها، نوسانات ارزی و مبلغ قرار داد پیمانکاران عنوان کرد و اظهار داشت: وزارت نفت برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت پیمانکاران، هزینه سرمایه‌گذاری در استان را تا ۲ برابر افزایش داد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر شبکه گاز به دورترین و صعب العبورترین نقاط مازندران رسیده است و در مجموع بیش از ۲۱ هزار کیلومتر عملیات شبکه گذاری در استان اجرا شده است.

احمدپور خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات گازرسانی ۲۱۲ روستای مناطق کوهستانی در حال اجراست و ۴۱۷ روستا در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند، یعنی ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت که این استان از سه نقطه جدید دیگر به خط لوله گاز سراسری وصل می‌شود تا علاوه بر از بین رفتن کامل افت فشار ، همه مناطق شهری و روستایی تحت پوشش کامل گازرسانی قرار بگیرند.

احمدپور با بیان این که ۲شهر کوهستانی گزنگ و بلده در مرحله گاز رسانی قرار دارند ، گفت: طبق برنامه  سه نقطه جدید شامل اتصال خط لوله انتقال گاز از امامزاده هاشم در جاده هراز ، گدوک در محور فیروزکوه و سه هزار تنکابن از طریق محور الموت قزوین به شبکه گاز رسانی استان متصل می شوند.

وی گفت: به طور یقین با اتصال شبکه داخلی گاز استان به این خطوط اصلی، افت فشار گاز در استان از بین خواهد رفت و همه مناطق روستایی و شهری نیز از این انرژی پاک بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ گازرسانی در استان مازندران به اتمام خواهد رسید، افزود: با توجه به شرایط بوجود آمده ناشی از تحریم ها و بالا رفتن نرخ ارز، تمام سعی و تلاش دولت این است که با تزریق بودجه عمرانی، پروژه های گازرسانی به مناطق صعب العبور بون توقف انجام پذیرد.

احمدپور گفت: شرکت گاز استان مازندران، اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات ویژه ای را در راستای مقابله با ویروس کرونا سرلوحه کار قرار داده است و این شرکت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و حفظ سلامت کارکنان و مراجعان و با در نظر گرفتن شیوه نامه ابلاغی مقابله با شیوع ویروس کرونا، از روزهای ابتدایی مواجهه با این ویروس خطرناک با تشکیل جلسه کمیته سلامت اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی خود را آغاز کرد.

وی، کنترل ورودی ادارات و تست میزان تب تمامی کارکنان قبل از ورود به ادارات، آموزش نیروهای خدماتی و ضدعفونی کردن تمام ساختمان ها و دفاتر کارکنان، نظارت ویژه بر رعایت بهداشت در محیط آبدارخانه ها ، توزیع مایع ضد عفونی، ماسک و دستکش یکبار مصرف، قطع تمامی فعالیت های ورزشی و اماکن مربوطه، تعطیلی رستوران و ممنوعیت پذیرش مهمان در مهمانسراهای گاز در سطح استان، حذف جلسات غیر ضروری و  گردهمایی و مراسم ها را از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در خصوص ادامه پروژه های گازرسانی در دوران بیماری کرونا گفت: پیمانکاران با رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی و ایمنی فعالیت خود را آغاز کردند و ضمن از سرگیری روند توسعه گازرسانی با نظارت واحد HSE سلامت کارگران نیز در نظر گرفته شده است.

احمدپور افزود: شرکت گاز استان مازندران سال گذشته بالغ بر ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز به مشترکین این استان تحویل داده است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف گاز طبیعی در استان مازندران روند کاهشی داشت، گفت: میزان مصرف گاز طبیعی در استان در سال ۹۸ به نسبت مدت مشابه در سال ۹۷ به علت اعمال محدودیت در مصرف صنایع، حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.

احمدپور تصریح کرد :شرکت گاز مازندران در سال ۹۸ به منظور کمک به اقتصاد کشور و رونق تولید، با گازدار نمودن ۳۴۱ واحد صنعتی، موجب برگشت ۶.۵ میلیون لیتر سوخت مایع به ذخایر نفتی کشور شد.

وی ادامه داد: تمام خدمات و توسعه گازرسانی به مناطق محروم در کارنامه افتخارهای شرکت گاز استان ثبت شد که مدیون زحمات مهندسان، کارشناسان، پیمانکاران و... شرکت گاز استان است و به همکاران خود افتخار می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل گفت: این طرح از سال ۹۷ اجرایی شد و مطابق با  اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت گاز استان و انجام تطبیق شغلی، سنوات خدمتی کارکنان مشمول، از بدو ورود به صنعت نفت محاسبه و به فیش حقوق آنان اضافه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.