علیرضا شریعت روز پنچ شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای اول شیوع ویروس کرونا دغدغه اصلی ما حمایت از نیروهای انسانی و کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار داشتند، بود.

 وی ادامه داد :  در همین راستا کمک های جمع آوری شده صرف تهیه تجهیزات پزشکی برای بیمارستان و اورژانس و خانه های بهداشت و همچنین تهیه وسایل حفاظتی از جمله ماسک ، شیلد ، گان  و محلول ضدعفونی کننده برای کادر درمان شد.

فرماندار شهرستان محمودآباد گفت : از مبلغ جمع آوری شده بالغ بر ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای این منظور هزینه شد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با ویروس کرونا خیرین با همت گروه های جهادی به کمک این شهرستان آمده اند ، تصریح کرد :با مطلوب شدن شرایط بیمارستان ها و کنترل نسبی ویروس در شهرستان ،هدف بعدی کمک به افرادی بود که معیشت شان با در خانه ماندن و تعطیلی واحدهای تجاری با مشکل روبرو شد .

شریعت  افزود: با تشکیل تیم هایی متشکل از افراد سپاه ، دهیاری و شهرداری افراد آسیب دیده و نیازمند در سطح شهرستان شناسایی شدند و تاکنون طی چند مرحله حدود ۲هزار بسته کمک معیشتی در سطح این شهرستان توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه این روند ادامه خواهد داشت گفت: در ماه رمضان نیز طی سه مرحله بسته های کمک معیشتی بین اقشار آسیب دیده و نیازمند توزیع خواهد شد.

فرماندار محمودآباد تاکید کرد: اگر همراهی و همدلی مردم نبود ما نمی توانستیم در مقابله با کرونا موفق عمل کنیم .

وی همچنین وضعیت شهرستان محمودآباد را مطلوب دانست و گفت : این شهرستان از اولین شهرهای استان بوده است که به شرایط پایدار کرونایی رسید.

شریعت یادآور شد :کاهش بیماران در شهرستان محمودآباد  نباید به معنای برطرف شدن  مشکل ،کاهش سخت گیری و  عدم رعایت مسایل بهداشتی تلقی شود زیرا در حال حاضر ما  در مرحله مدیریت شیوع ویروس قرار داریم و هنوز  نتوانستیم آن را  به طور کامل کنترل کنیم .

ویروس کووید-۱۹ یا همان کرونا که برای نخستین بار در دی ماه سال گذشته از استان ووهان چین شیوع یافت ، از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ در کشور و استان مازندران مشاهده شد. 

بر اساس آخرین آمار هم اکنون ۵۰۹بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان مازندران بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.