حجت‌الاسلام محمود شیخ‌الاسلامی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در دانشگاه پیام نور پیش از شیوع کرونا ۲۰ درصد کلاس‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به شکل مجازی برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه پیش از این کلاس‌های مجازی در دانشگاه پیام نور، گسترده نبود، افزود: چون این ضرورت احساس نمی‌شد ضمن اینکه دانشجویان از کلاس‌های حضوری استقبال می‌کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران اظهار کرد: وقتی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین وزارت علوم، تصمیم بر این گرفته شد کلاس‌ها به شکل مجازی برگزار شود با توجه به پیش‌زمینه‌ای که دانشگاه پیام نور در این زمینه داشت توانستیم این کلاس‌ها را به خوبی برگزار کنیم.

این مسئول با بیان اینکه برای ادامه ترم و برگزاری کلاس‌های مجازی، زیرساخت‌های ما از نظر فنی باید گسترش می‌یافت، تصریح کرد: با شروع تعطیلات نوروز، توسعه زیرساخت‌ها را گسترش دادیم و توانستیم سرورهای دیگری را به مجموعه دانشگاه پیام نور استان اضافه کنیم و با پهنای باندی که از مخابرات گرفتیم اکنون تمامی کلاس‌ درس‌های نظری دانشگاه پیام نور در مازندران به شکل مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری کلاس‌ها به شکل مجازی، محتوای آموزشی مفیدتر ارائه می‌شود، ادامه داد: چرا که در ۹۰ دقیقه زمان برگزاری کلاس که در اختیار استاد است بحث‌های حاشیه‌ای وجود ندارد و کلاس به شکل کیفی برگزار می‌شود البته امکان ارسال پیام از سوی دانشجو برای استاد وجود دارد.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه کلاس‌های مجازی از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر دائر است، خاطرنشان کرد: روزانه چند صد کلاس برای دوره‌ها و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و دانشجویان به راحتی ترم را سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری کلاس‌های آزمایشگاهی و عملی نمی‌توان از طریق این سامانه اقدام کرد، افزود: منتظر هستیم ویروس کرونا مهار شود تا برای این درس‌ها هم کلاس جبرانی برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران اظهار کرد: اگر شرایط برگزاری آزمون ترم به شکل حضوری فراهم نشد این آزمون هم به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود.

دانشگاه پیام نور مازندران ۱۵ هزار دانشجو، ۱۷۰ عضو هیات علمی و بیش از هزار استاد مدعو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.