رئیس دانشگاه پیام نور قزوین عصر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت بازگشایی دانشگاه ها در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ برگزار شد، گفت: امسال ۲۲۹ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۱۳۱ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از طریق کنکور سراسری مورد پذیرش این دانشگاه در استان قرار گرفتند.
رضا رسولی شربیانی تصریح کرد: امسال ۳۰ درصد پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسری کشور جذب دانشگاه های پیام نور شدند.
 رئیس دانشگاه پیام نور قزوین با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۴۰۰ هیات علمی این دانشگاه در سراسر کشور، تاکید کرد: ۳۰ درصد از این تعداد را دانشیاران تشکیل می‌دهند.
وی اظهار داشت: امسال ۲۲ دانشجوی دانشگاه های پیام نور استان قزوین موفق به کسب رتبه های تک رقمی در المپیاد دانشگاه های کشور شدند.
 رسولی شربیانی کتاب و منبع محور بودن را دلیل آماده بودن دانشجویان این دانشگاه نسبت به سایر دانش‌گاه ها دانست و گفت: این در حالی است که از نظر فرهنگی و اخلاقی دانشگاه پیام نور همواره در کمیسیون‌های دانشجویی استان مورد تقدیر قرار گرفته است. و

وام‌های دانشجویی هزینه‌های دانشجویان را مرتفع می‌کند

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه وام‌های دانشجویی این دانشگاه هزینه‌های تحصیلی دانشجویان را مرتفع می‌کند، گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور از چهار طریق می‌توانند اقدام به دریافت وام دانشجویی با کارمزد چهار درصد کنند.
 وی ادامه داد: وام نخست تحصیلی از طریق صندوق رفاه دانشجویی است که دانشجویان کارشناسی پنج میلیون ریال و ارشد ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در هر ترم و وام دوم نیز از طریق بانک قرض الحسنه مهر به صورت سالانه و برای دانشجویان کارشناسی ۲۰ میلیون ریال و برای ارشد ۵۶ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
 این مسئول خاطرنشان کرد: صندوق بنیاد علوی به دانشجویان مجرد ۶ میلیون ریال و متاهل هشت میلیون ریال وام پرداخت می کند که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند آن را تسویه کنند و بانک انصار نیز به دانشجویان کارشناسی سالانه ۲۰ میلیون ریال و کارشناسان ارشد ۵۶ میلیون ریال پرداخت می کند.


چهار رشته تحصیلی دانشگاه پیام نور از طریق کنکور سراسری دانشجو پذیرش می کند
 شربیانی با اشاره به تدریس ۱۳۷ رشته تحصیلی در ۹ دانشگاه پیام نور استان قزوین، افزود: از این میان تنها چهار رشته از طریق کنکور سراسری به دانشگاه های پیام نور راه پیدا می کنند و مابقی رشته‌ها نیز بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.
 به گفته وی، تنها فرصت ثبت نام برای رشته‌های غیر کنکوری تا ۲۸ شهریور ماه است و نتایج قبول شدگان نیز ۷ تا ۱۲ مهرماه اعلام می گردد .
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر ۷۲ نفر عضو هیات علمی رسمی این دانشگاه در سراسر استان هستند و در مرکز استان نیز پنج هزار و ۸۲ دانشجو در ۹۴ رشته و یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی مقطع ارشد در ۲۰ رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.