جواد خلدنوش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که صادرات کیوی در سال ۹۷  حدود ۶ هزار و ۸۲۴ تن بوده است.

وی گفت:‌ ارزش صادرات کیوی سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان بوده است و مقصد صادراتی ان کشورهای هندوستان، روسیه، آسیای میانه و عراق بوده است.

سرپرست جهادکشاورزی نوشهر با اشاره به صادرات گل و گیاهان زینتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت:‌ در سال گذشته ۱۸۷ هزار و ۳۸۷ گلدان گل و گیاه زینتی با ارزش تقریبی حدود پنج میلیارد تومان از این بندر به کشورهای مختلف آسیایی صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به سال ماقبل ان ۱۰ درصد رشد داشته است.

خلدنوش به فعالیت های واحد قرنطینه نوشهر اشاره کرد و گفت:‌ با نظارت واحد قرنطینه نباتی بندر نوشهر سال گذشته ۶۸۴ هزار تن شامل گندم خوراکی ، ذرت دامی، جو دامی، بذر پنبه، سویا و نخود وارد کشور شد.
وی خاطر نشان کرد: گندم خوراکی به صورت موقت وارد شده که پس از تبدیل به محصولات فرآوری شده همچون آرد ، ماکارانی و سایر محصولات به کشورهای دیگر صادر خواهد شد.

به گفته وی ٰ همچنین  ۱۰۸ هزار مترمکعب چوب نیز شامل چوب نراد،جنگلی و راش از روسیه با نظارت واحد قرنطینه این شهرستان وارد شد.

بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی ، مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که سالانه از این اراضی حدود هفت میلیون تن محصول از جمله برنج، مرکبات، کیوی، گل گیاه ، انواع آبزیان و دام وطیور برداشت می شود.

مازندران در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم را دارد و ۱۱ درصد ارزش افزوده اقتصادی تولیدات بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد و از این نظر حائز رتبه اول است. 

استان مازندران دارای سه بندر فعال در نوشهر ، فریدونکنار و امیر آباد بهشهر در ساحل ۳۳۸ کیلومتری خود در دریای خزر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.