سرهنگ حسین اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون از ۷۵۴ واحد صنفی ، مراکز اقامتی و پذیرایی و ویلاهایی استیجاری در سطح شهرستان بازدید و مشخص شد ۱۸۷ واحد صنفی و ۱۲۰ واحد اقامتی و ویلای استیجاری با وجود مصوبه ستاد پدافند زیستی اقدام به بازگشایی واحدهای تجاری و پذیرش مسافر کردند که پلمب شدند.

وی همچنین از کنترل ۱۷ هزار دستگاه خودرو در مبادی ورودی شهرستان خبر داد و گفت : از ابتدا تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی با استقرار پلیس در چهار نقطه ورودی و خروجی شهرستان از ورود هشت هزار دستگاه خودروی غیرساکنان به داخل شهر بابلسر جلوگیری شد. 

سرهنگ اسدی توقیف و اعمال قانون بر ۲۰۴ دستگاه خودرو را از دیگر نتایج طرح فاصله گذاری فیزیکی در شهرستان بابلسر برشمرد و توضیح داد : در مجموع ۱۶۲ دستگاه خودرو به خاطر تخطی از مقررات طرح جریمه شدند و ۴۲ دستگاه خودرو هم که رانندگان آنها با وجود تذکر و جریمه اصرار به تردد در شهرهای غیر محل سکونت خود داشتند به مدت یک ماه توقیف شدند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی در مازندران  از هشتم تا ۲۲ ماه به مدت ۲ هفته در مازندران اجرا شد.

پیش از این احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نشست استانی مقابله با کرونا خواستار تعطیلی واحدهای صنفی مازندران تا ۲۲ فروردین و برخورد با واحدهای صنفی که از مصوبه ستاد مقابله با کرونا همراهی نداشته باشند، شد.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز در نیمه دوم اسفند ماه با شیوع ویروس کرونا در این استان اعلام کرد  اجاره واحدهای مسکونی و ویلاهای شخصی به مسافران طبق مصوبه کارگروه پدافند زیستی و مقابله با کرونا ممنوع است.

استان مازندران از روز اول اسفند با رسانه ای شدن شناسایی ۲ بیمار مشکوک به کرونا که سفری به قم داشتند به صورت رسمی وارد حلقه مناطق آلوده به ویروس کووید ۱۹ شد.

طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند و در حال حاضر ۶۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.