به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ،احمد حسین زادگان در این پیام نوشت : خبر درگذشت استاد حسن انوشه چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود : استاد انوشه سرمایه‌ای از علم و فرهنگ و هنر ایران و مازندران ، آخرین اثر از آثار ماندگارش ؛ دانشنامه بزرگ مازندران را به جای نهاد و با خاطری آسوده  از دیار خاک به افلاک کوچ کرد و ضایعه‌ای دیگر برای اهالی فرهنگ و هنر و اندیشه ایران و مازندران بر جای گذاشت. 

حسین زادگان اظهار داشت : جامعه علمی و فرهنگی کشور گر چه دانشمندی  ارزشمند و تاثیرگذاری را از دست داده، اما آثار ماندگارش همیشه در یادها خواهند ماند. 

استاندار مازندران در این پیام با تسلیت درگذشت استاد انوشه به جامعه علم و فرهنگ مازندران برای این استاد بزرگ فقید آرزوی علو درجات از خداوند درخواست کرد.

استاد انوشه متولد سال ۱۳۲۳ در شهر بابل استان مازندران بود که پس از پایان تحصیلات در مقطع دکترای رشته زبان و ادبیات عربی به پژوهش مشغول شد. او حدود ۱۵ عنوان کتاب ترجمه کرده و بیشتر از ۲ هزار و ۵۰۰ مقاله برای دائره‌المعارف‌ها، بخصوص دائره‌المعارف تشیع نوشته است.

زنده یاد حسن انوشه به علت بیماری سرطان ظهر دیروز شنبه در سن ۷۶ سالگی در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.