به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد گوهردی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن تعداد هفت هزار و ۵ نفر با خط مشاوره رایگان تلفنی بهزیستی، تماس داشته‌اند که شامل روزانه ۱۴۰ تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰ بوده است، افزود: تعداد پنج هزار و ۲۵۰ تماس یعنی ۷۵ درصد تماس‌ها در زمینه کرونا و ۲۵ درصد تماس‌ها با فراوانی هزار و ۷۵۵ تماس مربوط به مشکلات روزمره در حوزه خانواده، تربیت کودکان، مشاوره قبل از ازدواج و.. بوده است.

وی ادامه داد: از بیش از پنج هزار تماس در زمینه کرونا دو هزار و ۳۰۰ تماس یعنی ۴۴ درصد در خصوص اضطراب، ترس و استرس مواجه با کرونا بوده است واطلاعات تماس گیرندگان مرتبط با کرونا نشان می‌دهد ۶۵ درصد را خانم‌ها و ۳۵ درصد آقایان تشکیل داده‌اند، همچنین ۸۲ درصد متأهل و ۱۸ مجرد گزارش شده‌اند.

گوهرد هی با بیان اینکه بیشترین تماس گیرندگان با صدای مشاور، از شهرستان ساری، پس از آن شهرستان‌های بابل، آمل، نکا، قائم شهر هستند، افزود: مسائل و مشکلات زناشویی در بحران کرونا نزدیک به ۴۰ درصد تماس‌ها را به خود اختصاص داد که می‌توان به بدرفتاری عاطفی، پرخاشگری، مداخله در امور و.. اشاره کرد و ۱۶ درصد تماس‌ها نیز در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به کودکان، نوجوانان و اوقات فراغت فرزندان در زمان قرنطینه بوده است.

وی افزود: ۲۰ درصد افراد با موضوع ترس و دل شوره، مسائل خود را با مشاورین ۱۴۸۰ در میان گذاشتند و اضطراب بیش از ۲۳ درصد تماس‌ها ی خط ۱۴۸۰ گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.