علیرضا یوسف نژاد رور جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از ابتدای شیوع کرونا در مازندران تاکنون صاحبان بیشتر از ۲۰ کارخانه بزرگ و کوچک استان این مبالغ را به حساب دانشگاه های علوم پزشکی مازندران ، بابل و بیمارستان های محل بستری و درمان بیماران کرونایی واریز کردند .

وی ادامه داد : حتی رقم کمک مالی برخی از این واحدهای صنعتی مازندران ۲۰ میلیارد ریال است که این کمک ها برای رفع کمبودها و مشکلات تجهیزات پزشکی استان برای درمان بیماری کرونا و نجات بیماران پرداخت شده است .

معاون سازمان صنعت مازندران گفت : علاوه بر کمک های مالی ، برخی واحدهای صنعتی استان که قادر به تامین بخشی از نیازهای بیمارستانی بودند وارد عمل شدند که از آن جمله یکی از واحدهای تولیدی مازندران با تغییر بخشی از خط تولید خود و اختصاص به تولید لباس محافظ بیمار و کادر درمانی ( گان ) توانست ۲ میلیون متر پارچه مناسب گان برای بیمارستان های کشور تولید کند .

یوسف نژاد افزود : برخی دیگر از واحدهای صنعتی مازندران با به کارگیری نیروهای خود در بخش دوخت لباس بیمارستانی در این زمینه همکاری کردند که از آن جمله یکی از کارخانه های فرش و موکت استان که ۱۸۰ نیروی خود را به این بخش اختصاص داده است .

مازندران ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی کار این واحدها هستند .

مازندران از اول اسفند ماه پارسال به شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل به طور رسمی به جمع مناطق آلوده به ویروس کرونا اضافه شد. از آن زمان تاکنون اقشار مختلف مردم برای تهیه نیازمندی های بیمارستان ها و کادر درمانی و همچنین کمک به اقشار آسیب پذیر وارد عمل شدند.

اگر چه بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل سرعت شیوع کرونا در این استان طی ۱۲ روز گذشته روند کاهشی داشت ، ولی همچنان بیش از یکهزار بیمار مشکوک در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.