به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، این سامانه به منظور شناسایی وضعیت معیشتی و دارویی بیماران مشکوک و خانواده های آنان راه اندازی شده است. 

این سامانه به نشانی اینترنتی http://Hemayat.mazums.ac.ir تنها برای پزشکان خانواده جهت ثبت شرایط بیماران کرونایی قابل دسترسی است و از این طریق دانشگاه علوم پزشکی با بسیج و مجموعه خدماتی محل زندگی بیمار ارتباط برقرار می کند تا خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه کند.

بیماران و افراد مشکوک به ویروس کرونا با مراجعه به پزشکان خانواده وضعیت معیشتی خود را شرح می دهند و از طریق پزشکان برای دریافت حمایت های دارویی و غذایی معرفی می شوند.

دسترسی به این سامانه برای تمامی پزشکان خانواده استان اعم از شهری و روستایی امکان پذیر است و بیماران مشکوک می توانند از طریق پزشکان خود یا مراکز بهداشت روستاها برای دریافت خدمات مورد نیاز ثبت نام کنند و پزشکان خانواده نیز انواع حمایت های معیشتی ، دارویی، روانی و تشخیصی را برای آنان و خانواده هایشان مشخص می کنند و سپس این حمایت از سوی بسیج در هر محله در اختیار آنان می گیرد و دوباره اقدامات انجام شده در سامانه ثبت می شود تا پزشکان خانواده در جریان قرار گرفته و در صورت ضرورت حمایت ها را ادامه دهند.

طرح پزشک خانواده از سال ۱۳۹۱ در مازندران  با همکاری ۶۳۰ پزشک و شرکت های بیمه ای ( تامین اجتماعی- بیمه سلامت) آغاز شد و توانست تمام جمعیت ساکن در شهرها را که از این ۲ پوشش بیمه ای برخوردارند ، زیر پوشش قرار دهد و گام موثری را برای سلامت مردم بردارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر روز یکشنبه ۱۰ فروردین یکهزار و ۳۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان مازندران بستری هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.