به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه مسوولان کمیته‌های ستاد پیشگیری از کرونا اظهارداشت: اقتصاد، دید و بازدید و سایر فرایض را

می‌توان با کمی سخت‌کوشی بدست آورد اما سلامتی مردم با هیچ چیز قابل معاوضه نیست.

وی افزود: اگرچه عده زیادی با مشکل اقتصادی و معیشتی مواجه می‌شوند اما تحمل یک ماه در خانه ماندن بهتر از مواجه بحرانی سخت مثل ویروس کرونا است.

بهنامجو با بیان اینکه مردم ما بهترین و فهیم‌ترین مردم هستند ، گفت: اگر با مردم خوب صحبت کنیم قطعا این مردم قدرشناس امنیت و سلامت خانواده خود را به هر چیزی ترجیح داده و همکاری خوبی با عوامل پزشکی خواهند داشت.

وی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تامین تخت و پذیرش بیماران مشکوک خبر داد و افزود: علاوه بر بیمارستان تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۳۵۰ تخت آماده با پرسنل برای پذیرش بیماران دارد اما تلاش ما قبل از همه چیز پیشگیری مبتلا و آموزش شهروندان است.

وی بیان‌کرد: شیب مبتلا به کرونا در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها ملایم است ولی باید در حفظ وضعیت موجود همه به صورت جهادی تلاش کنیم.

وی به تعطیلی برخی صنف‌ها اشاره کرد و گفت: در آستانه سال جدید خرید و فروش اقلام غیرضروری چندان اهمیت ندارد و مردم باید بدانند که سلامتی آنها بیش از همه چیز برای ما و نظام اهمیت دارد.

استاندار اردبیل افزود: شهروندان باید بحث پیشگیری و آموزش انتقال ویروس کرونا را با حساسیت بیشتر و توجیه کامل جدی بگیرند.

وی گفت: با همکاری و همدلی دستگاه‌های متولی اجرایی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی باید نسبت به این موضوع باحساسیت بیشتر اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، اظهارداشت: بیشتر مردم با اعتمادی که به مسوولان بهداشتی که دارند توصیه‌های پزشکی و بهداشتی را با تمام توان رعایت می‌کنند.

این مسوول با تاکید بر اینکه همه نیروها و عوامل اجرایی و عملیاتی پای کار هستند، گفت: روزانه حدود ۲۰تن مواد ضدعفونی کننده و گندزدایی در استان تامین شده و در اختیار شهرداری ها، عوامل سپاه، ارتش و مردم قرار می‌گیرد.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه باید در فضای مجازی از انتشار اخبار تنش‌زا خودداری‌ شود، افزود: هرگونه اطلاع‌رسانی از طریق دانشگاه علوم پزشکی و توسط رسانه‌های دارای مجوز و صدا و سیما انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.