محمد حسین احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بازرسان سازمان صنعت با بهره گیری از نیروهای اصناف به ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر روزانه و به صورت مستمر نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی را در ایام مختلف و اکنون و با توجه به بروز کرونا در این ایام انجام می دهد به طوری که رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت استان نیز به این بیماری مبتلا شد و در حال حاضر در منزل قرنطینه است .

وی ادامه داد : این بازرسان علاوه بر وظایف گذشته از قبیل شناسایی تخلفات گرانفروشی ،عدم درج قیمت و دیگر تخلفات از این دست ، اکنون و در شرایط خاص کرونایی فعالیت این بازرسان اضافه شده است و علاوه بر شناسایی این صنوف متخلف می بایست در راستای اجرای مصوبات ستاد پدافند زیستی مقابله با کرونا نیز فعالیت بکنند . 

جانشین بازرسی سازمان صنعت مازندران از جمله این مصوبات را تعطیلی صنوف غیر ضرور شهروندان تا ۱۵ فروردین اعلام کرد و گفت : ردگیری و پیدا کردن این صنوف متخلف و اعمال قانون برای آنها از دیگر وظایف جدید محوله در این خصوص است که حجم و بار فعالیت بازرسان صنوف را بیشتر کرده است . 

به گفته احمدی فعالیت در این بخش زیاد شده است به طوریکه از اول تا هشتم فروردین امسال به منظور اجرای این مصوبه ستاد پدافند زیستی مقابله با کرونای مازندران ۷ هزار و ۳۸۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شد . 

وی گفت : در این تعداد بازرسی ۱۴۴ پرونده تخلف تشکیل شد و به یک هزار و ۵۲۹ واحد صنفی تذکر داده شد و ۸۱۰ واحد صنفی بدلیل عدم توجه به تذکر پلمب شدند . 

جانشین نظارت و بازرسی سازمان صنعت مازندران ادامه داد : علاوه بر شناسایی تخلف این نوع واحدهای صنفی ، بارزسان این سازمان نظارت بر تجهیزات پزشکی و داروخانه را نیز انجام می دهند که از ابتدای اسفند سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا چهار هزار و ۵۱۶ مورد بازرسی انجام و ۲۷۵ پرونده به ارزش بیش از سه میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال تشکیل  و ۴۵ واحد نیز پلمب شد .

وی ادامه داد : در حالی حجم فعالیت بازرسان این سازمان افزایش یافته است که خودِ بازرسان نیز درگیر بیماری کرونا شده اند و حتی در برخی شهرستان ها نیروی بازرس برای نظارت واحدهای صنفی باقی نمانده است . 

احمدی به طور مثال به شهرستان سوادکوه شمالی اشاره و تصریح کرد : بنا به دستورالعمل و برای حفظ سلامتی بانوان بازرس از گردونه فعالیت و انجام بازرسی خارج شدند و این شهرستان با در اختیار داشتن سه نیروی بازرس مرد فعالیت می کرد که این نیروها نیز مبتلا به کرونا شدند . 

وی ادامه داد : هم اکنون بازرسی و نظارت از صنوف شهرستان سوادکوه شمالی را رییس اداره صنعت شهرستان انجام می دهد که این مساله بار سنگینی بر دوش یک فرد می باشد . 

جانشین بازرسی سازمان صنعت مازندران ابراز امیدواری کرد که با مصوبه اخیر ستاد پدافند زیستی مقابله با کرونا در مازندران مبنی بر همکاری فرمانداران شهرستان ها برای به کارگیری نیروهای ادارات دیگر به عنوان بازرسی این مشکل اعمال نظارت بر صنوف رفع شود . 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.