به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، سید عیسی میرشفیعی افزود : برخی کودکان  این روزها خانه خود را به عنوان زندان فرض می کنند و وسواس و ترس ناشی از یروس کرونا سایه تاریکی بر جو روانی و فیزیکی خاواده ها ایجاد کرده است. 

وی با بیان اینکه  خانواده ها نباید اضطراب  و اخبار تلخ را داخل خانه و جمع خانوادگی بازگو کنیم ، گفت : با وجود اینکه طنز پردازی می تواند تسکین دهنده این شرایط باشد ، اما شرط جدیت و مخاطرات این ویروس در عمل فضای شوخی را دور می کند. 

میرشفیعی با اظهار این که اثرات مخرب تداوم فضای ترس و یکنواختی اضطراب مب تواند در الگوی رفاریکودکان تاثیرات منفی داشته و یا آنها را نسبت به جامعه پذیری منع کند ، افزود : خانواده ها باید واقعیت را بپذیرند و هوشیارانه و جدی با ویروس کرونا مواجه شوند. بزرگ ترها می توانند در تغییر شرایط خانواده به یک محیط آرام تلاش و با فراهم کردن فضای بازی و خلاقیت در خانه محیط خانه را از یکنواختی خارج کنند.

توجه به تکالیف مهارت محور 

وی افزود : خانواده‌ها به تکالیفِ مهارت محور توجه بیشتری داشته باشند تا در این دوره کودکان احساس مثبت داشته باشند و به توانمندی آنها افزوده شود زیرا این مهم در بهداشت روانی کودکان تاثیرگذار است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت : نقش آفرینی دانش آموزان در فضای مجازی به ما نشان داد شبکه‌های اجتماعی یکی از ظرفیت های مهم تعلیم و تربیت هستند که باید توجه ویژه تری به آنها داشته باشیم، تا به اهداف دستگاه تعلیم و تربیت برسیم.

وی همچنین با اشاره به فراگیری ویروس کرونا در جهان افزود: اثرات منفی این ویروس مشهود است ولی اثرات مثبتی هم داشته است که از جمله آن افزایش توانمندی افراد در زمینه فضای مجازی، کاهش آلودگی هوا، کاهش تولید زباله و افزایش بهداشت عمومی را می توان نام برد.

میرشفیعی تاکید کرد: فضای مجازی نمی تواند همه نیازهای دانش آموزان را برطرف کند ولی نمی خواهیم فرصت های موجود را از دست دهیم،بنابراین فضای فیزیکی جبرانی پس از برطرف شدن کرونا باید درنظر گرفته شود.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران در پایان به ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و توسعه کشور اشاره کرده و افزود: در دوره کنونی برخی از افراد در زمینه فضای مجازی توانمندی های زیادی کسب کردند که این می‌تواند مزیت خوبی باشد و از آن بهره برداری مفید در راستای رشد و توسعه کشور صورت پذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.