عباس مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود در خانه بمانیم تنها مختص به ما نیست و اروپایی‌ها با جدیت در حال اجرا و رعایت آن هستند زیرا تردد نکردن موجب می‌شود تا زنجیره انتقال متوقف شود.

مهدوی افزود: اینکه چرا برخی از مردم هنوز پیامدهای کرونا را جدی نگرفته‌اند ریشه در مشکلات فرهنگی جامعه دارد و در چنین رخدادهای بحرانی خلأ فرهنگی و شناخت صحیح از افکار عمومی نمایان می‌شود.

مهدوی افزود: تلاش‌های عمومی جامعه برای مقابله با کرونا ستودنی است، پیرزنی که ماسک تولید می‌کند، مالکی که اجاره بها می بخشد و کادر درمانی که جان خود نثار می‌کنند، این جلوه‌های انسانی باید از سوی رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی به فرهنگ عمومی مبدل شوند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران اظهار داشت: پیش از این اصول بهداشتی در امکانی نظیر جایگاه‌های سوخت، نانوایی‌ها، مراکز خرید و مواد غذایی مورد توجه نبود و رسیدن به این نقطه در یک ماه اخیر امید بخش است.

وی افزود: جریان ایجاد شده برای رعایت بهداشت عمومی و فردی در مجموع رضایت بخش است. انچه نگران کننده است سفرهای غیر ضروری و ترددهای درون شهری است که اگر اصلاح نشود پایان کرونا را طولانی‌تر خواهد کرد.

مهدوی تاکید کرد: کسانی که کرونا را جدی نگرفته‌اند به احترام تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی، شهدای سلامت که سرمایه انسانی کشور محسوب می‌شدند با تغییر رفتار خود به کنترل و کاهش مبتلایان کمک کنند زیرا هیچکس از کرونا مصون نیست و همه افراد جامعه در قبال مقابله با کرونا مسئولیت دارند.

مهدوی افزود: اگر عزم عمومی و همدلی جمعی نداشته باشیم، با تداوم شیوع کرونا، کسب و کارهای بسیاری دچار بحران اقتصادی خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.