سبحان رجب پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسفند ماه سال ۹۷ روزانه سه میلیون لیتر بنزین در استان مصرف می شد که این رقم امسال با کاهش ۴۰ درصدی روبرو بوده است. 

وی یکی از دلایل این کاهش مصرف بنزین را پایین آمدن سطح تردد عمومی و کاهش مسافرت و جابه جایی در استان عنوان کرد و افزود: ریشه این کاهش را باید در اطلاع رسانی ها پیرامون مسئله شیوع ویروس کرونا دانست. 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری همچنین اظهار داشت ، در مورد سوخت نفت گاز یا گازوئیل نیز نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشتیم.

رجب پور کاهش مصرف سوخت را ناشی از فهم درست شرایط توسط مردم عنوان کرد و از مردم خواست تا با پیوستن به پویش ماندن در خانه سهم خود در مقابله با ویروس کرونا را ادا کنند تا به زودی از این شرایط بحرانی خارج شویم. 

وی همچنین به میزان ذخیره سوخت در مازندران اشاره کرد و افزود به میزان کافی سوخت ذخیره شده است و هیچ نگرانی تا پس از ایام نوروز برای توزیع سوخت در استان وجود ندارد. 

تشدید ضدعفونی جایگاه های سوخت در ایام نوروز 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری به اقدامات این شرکت در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تمامی جایگاه‌های سوخت استان در طول شبانه روز هر ۲ ساعت برای کرونازدایی ضد عفونی می‌شود.

رجب پور با اشاره به اینکه عملیات ضدعفونی ایام نوروز نیز ادامه خواهد داشت ، افزود: ضدعفونی جایگاه های سوخت با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد و نظارت ها بر جایگاه ها نیز مستمر و شدیدتر می شود. 

وی با بیان اینکه ضدعفونی جایگاه های سوخت مازندران به تمامی جایگاه داران ابلاغ شده است ، گفت : شرایط سلامت جایگاه های سوخت استان به صورت شبانه روزی بررسی می شود. 

استان مازندران دارای ۲۱۳ جایگاه سوخت است که ۱۲۶ مورد آن مربوط به سوخت بنزین بوده و باقی جایگاه های گاز طبیعی است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.