به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهیدی فر پیش ازظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم روز درختکاری با اشاره به اینکه امسال سال پررونقی از نظر تولید مرکبات بوده و میزان تولیدات بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است، افزود: با رفع موانع فراروی صادرات، میزان صادرات مرکبات در استان ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی میزان صادرات پرتقال را در استان ۱۳۵ هزار تن به ۱۰ کشور جهان اعلام کرد و افزود: در بخش کیوی نیز امسال ۱۳۰ هزار تن محصول صادر شده است و روند صادرات مرکبات تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

شهیدی فر با اشاره به تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: برای شب عید ۳۰ هزار تن پرتقال خرید تضمینی و ذخیره سازی و به تمامی استان‌های کشور ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه کمبودی در حوزه مرکبات نداریم، افزود: پرتقال زیادی در انبار کشاورزان وجود دارد و طبق مصوبه دولت قیمت پرتقال شب عید برای تنظیم بازار ۴۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است.

وی با عنوان اینکه مرکبات برای کنترل و مهار کرونا ویروس و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است، تصریح کرد: افزایش قیمت برای شب عید در این محصول نداریم.

وی با اشاره به افزایش قیمت برخی محصولات نظیر لیموترش یادآور شد: لیموترش میوه نادری است و ستاد تنظیم بازار در حال کنترل و رصد بازار است تا از گرانی غیرمنتظره محصولات پیشگیری کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.