این ۳۲۲ طرح تعاونی با مشارکت ۱۹ هزار و ۶۷۷ عضو و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار و ۷۷۷ نفر به بهره برداری رسید.
از یکهزار و ۵۰۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح‌ها، ۲۹۹ میلیارد تومان در طرح های تعاونی های تولیدی، ۵۸ میلیارد تومان در طرح های خدماتی و ۱۱۵۰میلیارد تومان در طرح های مسکن بوده است.

پنج طرح تعاونی استان مرکزی
پنج طرح تعاونی استان مرکزی شامل سه واحد تعاونی مسکن با ۵۵۱ واحد در اراک، تعاونی تانکرداران خود راننده هوشیار و تعاونی قارچ سفید شازند است.
سرمایه‌گذاری این طرح‌ها در مجموع با ۶۷۰ نفر عضو، یک‌هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال است و با راه‌اندازی آن‌ها زمینه اشتغال ۶۷۴ نفر در استان مرکزی ایجاد شد.
پروژه تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اراک یکی از شاخص‌ترین طرح‌های تعاونی کشور و استان مرکزی بود که امروز با دستور معاون اول رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
این طرح در زمینی به وسعت ۱۰ هزار و ۷۲۰ متر مربع ایجاد شده که دارای سه هزار و ۲۶۲ مترمربع فضای تجاری و ۴۹ هزار و ۵۴۲ متر مربع فضای مسکونی است.
برای بهره‌برداری از این طرح تعاونی، یک‌هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با افتتاح این طرح، زمینه اشتغال ۵۰۲ نفر در اراک ایجاد شده است.
«اسحاق جهانگیری» در این ویدئو کنفرانس افزود: استان مرکزی زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی است و تاکنون این استان خدمات زیادی به انقلاب و نظام اسلامی داشته است.
وی بیان کرد: طرح تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اراک از واحدهای قابل توجه تعاونی کشور است که به بهترین شکل ایجاد شده و جای تقدیر دارد.
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: اساتید دانشگاه سرمایه‌های علمی کشور هستند و تاکنون شاید به این قشر در حد شایسته خدمات ارایه نشده که امید می‌رود با گشایش در منابع مالی دولت بتوان خدمات مطلوب‌تری به این قشر ارایه داد.

افزون بر ۲۰۰ واحد تعاونی‌های مسکن مهر در بندرعباس
افزون بر ۲۰۰ واحد تعاونی‌های مسکن مهر مربوط به بندرعباس بود که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون اول رییس جمهور در بندرعباس افتتاح شد.
اسحاق جهانگیری در این آیین افزود: این استان بزرگ و راهبردی کانون اقتصاد دریامحور در کشور است.
وی ادامه داد: هرمزگان با توجه به ظرفیت های ویژه آن در بخش دریا می تواند تحولات بزرگی را در اقتصاد کشور ایجاد کند.
جهانگیری خاطرنشان کرد: استان هرمزگان همچنین با توجه به استعدادهای خاصش می تواند به توسعه هر چه بیشتر خود نیز کمک کند.
استاندار هرمزگان نیز در ادامه گفت: بهره برداری از این واحدهای مسکن مهر، در قالب مراسم افتتاح همزمان ۳۲۲ پروژه بخش تعاون کشور صورت گرفت.
فریدون همتی بیان داشت: تعاونی‌ها فعالیت‌های متنوع و گسترده ای در استان هرمزگان دارند که از جمله آنها در بخش مسکن می باشد
وی خاطرنشان کرد: از جمله دیگر پروژه های بزرگ در دست اجرا توسط تعاونی‌ها در هرمزگان، ساخت دو فروند کشتی می باشد که یکی از آنها شناور پشتیبان صید در آب های دور و دیگری کشتی تفریحی و گردشگری است که در سفر رئیس جمهور به هرمزگان، افتتاح می‌شوند.
از مجموع ۵۳ هزار واحد مسکن مهر هرمزگان ۳۶ هزار واحد در شهرک پیامبراعظم (ص) بندرعباس به عنوان بزرگترین طرح مسکن مهر استان هرمزگان متمرکز شده است.


۴۱ طرح تعاونی در یزد
از این تعداد؛ ۴۱ طرح تعاونی شهری و روستایی با هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و هزینه در استان یزد به بهره برداری رسید.
در آیین افتتاح همزمان این طرح‌ها در یزد که شامل ۲۷ مورد شهری و بقیه روستایی است، استاندار ، جمعی از مسوولان ، صاحبان صنایع و کارآفرینان استان حضور داشتند .
با بهره برداری از این طرح‌ها که مجموعه‌ای از سه رشته فعالیت های تولیدی، توزیعی و خدماتی است ، ۶۷۴ نفر مشغول به کار شدند.
استاندار یزد در آیین افتتاح طرح های یادشده گفت: فرهنگ تعاونی فراتر از همیشه با تجمیع سرمایه‌های خرد و ایجاد اشتغال پایدار در تمام فعالیت‌های اقتصادی در حال رونق تولید و خدمات‌رسانی به شهروندان است.
محمدعلی طالبی افزود: شرکت های تعاونی‌ حضور فعالی در استان دارند و  موجب رونق تولید و اشتغال پایدار هستند.


۱۷ تعاونی در ایلام
از این مجموعه ۱۷ تعاونی با سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۲۰ نفر در ایلام افتتاح شدند.
استاندار ایلام در این مراسم اظهار داشت: طی سالیان گذشته ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری شده است و نرخ بیکاری از ۱۷ درصد به ۸.۱ درصد کاهش پیدا کرده است.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: همچنین شرکت آزمایشگاهی تست های ژنتیک با ایجاد ۳۵۰ شغل مستقیم و ۲۷۰ شغل غیرمستقیم و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و دریافت پنج میلیارد ریال تسهیلات افتتاح شد.
استاندار ایلام به اهمیت این آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ۴۴ درصد ازدواج ها در ایلام فامیلی است بر همین اساس بروز ناهنجاری های مادرزادی در زمینه اختلالات ژنیتکی سه برابر می شود.
وی افزود: در مجموع تخمین زده می شود که در ایلام پنج درصد موالید زنده با معلولیت همراه است و میزان موالید همراه با معلولیت ژنتیکی پنج هزار و ۱۰۸ نفر است که این میزان معلولیت چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال هزینه به دنبال دارد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: همچنین این آزمایشگاه توانایی تولید ثروت ۴۵۰ میلیارد ریال در سال، ایجاد درآمد مالیاتی ۵۰ میلیارد ریالی در سال برای دولت و جلوگیری از هدر رفت ۴۰۰ میلیاردی طی ۱۰ سال آینده بر سیستم بهداشتی درمانی استان ایلام دارد.


افتتاح تعاونی تولیدکننده پکیج‌های سرمایشی و گرمایشی در خراسان شمالی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت تعاونی آریایورد خراسان،  تولیدکننده پکیج های گرمایشی و سرمایشی با قابلیت ذخیره سازی انرژی است که برای اولین بار در کشور و حتی جهان، اقدام به تولید این محصول کرده است.
حسن نوری اظهار داشت: این تعاونی، با هفت عضو و سرمایه اولیه ۱۳ میلیارد ریال آغاز به کار کرده است و در این تعاونی، برای ۱۷ نفر به صورت مستقیم و برای ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.
وی میزان سرمایه گذاری برای این طرح را ۵۸ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این شرکت در سال جاری از سامانه کارا، ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات جذب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.