مهران حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حال حاضر هیچ مانعی بر سر راه اجرایی شدن طرح اسکله های گردشگری سواحل دریای مازندران وجود ندارد و تنها مانع پیش رو ، زمان است.

وی توضیح داد : بارگذاری اطلاعات هر اسکله گردشگری به دلیل گسترده بودن اطلاعات زمان بر است و به طور میانگین برای هر اسکله چهار تا پنج ساعت زمان صرف می شود.

معاون گردشگری اطلاعات مورد نیاز را شامل داده های مکانی ، شرایط زیست محیطی ، نوع بهره برداری از پروژه ، ویژگی های محیطی اسکله و داده های دیگری از این دست معرفی کرد و گفت که این اطلاعات باید در سازمان بنادر به عنوان متولی طرح بارگذاری شود.

حسنی طولانی شدن عملیات اجرایی و سرمایه گذاری پروزه اسکله های گردشگری را در دریافت مجوز تمامی ۱۳۴ اسکله به صورت یکجا دانست و گفت : با توج به تاکید استاندار دیگر زمانی برای معطلی و جود ندارد و بهتر است که تمامی اسکله های به صورت یکجا مجوز گرفته و به سرمایه گذاران واگذار شود.

وی هرگونه توقف و یا بن بست در طرح اسکله های گردشگری استان را رد کرد و افزود : انتظار ما این است که تا پیش از پایان سال تمامی اطلاعات اسکله ها بارگذاری و مجوز نهایی صادر شود.

معاون گردشگری مازندران تاکید کرد : پس از دریافت مجوز به سرعت همه قطعه ها به سرمایه گذاران سپرده خواهد شد تا عملیات اجرایی ساخت اسکله آغاز شود.

حسنی با اشاره به اینکه در این طرح تمامی مشکلات زیست محیطی دیده و لحاظ شده است ، افزود: این اسکله ها فقط بر روی دریا فعال خواهند بود و خروجی های فاضلاب آن در خشکی تخلیه و هیچگونه خطر زیست محیطی برای دریا و یا حتی ساحل نخواهد داشت.

شهریور امسال بود که در جلسه تسهیل ایجاد اسکله‌های تفریحی و گردشگری استان که بر اساس ماده ۱۰۰ برنامه ششم توسعه تشکیل شد، پس از بررسی توسط دستگاه های اجرایی جانمایی ۱۳۴ اسکله در خط ساحلی استان مازندران تایید و تصویب شد.

جانمایی این اسکله ها  به تفکیک شهرستان ها در رامسر، تنکابن، جویبار، عباس آباد، چالوس، نوشهر، نور، بابلسر، فریدونکنار، میاندرود، بهشهر و محمودآباد تایید شد.

استاندار مازندران چندی پیش با بیان رسیدن طرح اسکله های گردشگری مازندران به مراحل پایانی اعلام کرد که حدود ۱۲۰ سرمایه گذار برای برای ساخت اسکله اعلام آمادگی کرده اند.

حسین زادگان با اشاره به اینکه استقرار اسکله‌های تفریحی و گردشگری در اشتغالزایی و همچنین استفاده از ظرفیت دریایی در گردشگری استان کمک موثری خواهد کرد، افزود: تصویب این لکه ها در مدیریت سرمایه گذاری و جلوگیری از سردرگمی نیز موثر خواهد بود. 

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد تومان جهت ساماندهی واستفاده گردشگری تعیین کرده است، گفت:  بهره برداری از ظرفیت اقتصادی و گردشگری دریا از مهم ترین اولویت توسعه استان است.

بر اساس آمارهای رسمی ، مازندران سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون نفر گردشگر و مسافر است که بیشتر آنها به منظور بهره گیری از طبیعت زیبا و دریا به این استان سفر می کنند.

همچنین از ۲۲ شهرستان مازندران ۱۵ شهرستان در خط حدود ۳۴۰ کیلومتری ساحل خزر واقع هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.