این طرح با صرف اعتباری حدود ۲۶ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به بهره برداری رسید و سطح آبخیز زیرپوشش این طرح نیز حدود هفت هزار و  ۵۰۰ هکتار اعلام شده است .

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران نیز گفت : امسال در دهه فجر با صرف اعتباری حدود یکهزار و ۹۵۰ میلیارد تومان ، حدود ۸۶۶ طرح به بهره بردرای رسید و طبق دستورالعمل و رویکرد دولت سعی نشد طرح جدیدی کلنگ زنی شود.

 مهدی راز جویان راز جویان افزود : امروز تمام تلاش مسئولان دستگاه های اجرایی در مازندران این است تا بتوانند تمامی طرح های نیمه تمام را به بهره برداری برسانند چرا که برای نظام جمهوری زیبنده نیست که با گذر سال ها طرح ها نیمه تمام بر روی زمین باقی بماند.

وی اظهارداشت : امروز دولت به همه محدودیت های اقتصادی سعی کرده تا حدود زیادی زیرساخت ها را برای رفع دغدغه های مردم حتی در دورترین نقاط روستایی فراهم کند و به عنوان نمونه می توان مدعی شد که  عملیات گازرسانی روستاهای کمتر از  ۲۰ خانوار و  انجام روکش آسفالت بیش از ۹۵ درصد راههای روستایی اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هم در آئین بهره برداری از این طرح در  روستای کوشک سرا گفت : یکی از دل نگرانی های  اغلب مردم غرب مازندران در شهرستان های مختلف از جمله نوشهر ، چالوس ، تنکابن و رامسر  جریان های سیل خانمان برانداز ناشی از بارندگی های شدید بوده  که متاسفانه در پی آن خسارت های جبران ناپذیری به زندگی مردم این منطقه وارد می شد.

عبدالرضا سنگاری افزود : از ۲ سال پیش با پی گیری دولت و مجلس شورای اسلامی ، اعتبارات قابل توجهی برای اجرای طرح های آبخیزداری کشور به اذن مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی که سهم غرب مازندران از این منابع سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد تومان و امسال حدود ۲۶ میلیارد تومان بوده است.

 وی اظهارداشت : امسال از این منابع حدود ۴.۵ میلیارد تومان شامل حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بهره برداری از طرح آبخیزداری روستای کوشک سرا و بقیه برای اجرای سه طرح دیگر در شهرستان های تنکابن و رامسر هزینه می شود.     

کوشک سرا با جمعیتی دست کم ۶هزار نفر ، جزو یکی از روستاهای پرجمعیت غرب مازندران است که طبق اسناد موجود از سال ۱۳۵۲ تا سال ۹۴ هرسال این روستا براثر بارندگی شدید و طغیانی شدن رودخانه کرکرود سیلی در این روستا جاری می شد و خسارت های جبران ناپذیری به روستائیان این منطقه وارد کرد.

برابر آمار ، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری بین سال های ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۶ حدود ۲۰۰ هزار هکتار بوده در حالی که  از  سال ۹۷ تاکنون به همین میزان عملیات آبخیزداری در غرب مازندران انجام گرفته است.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است

حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۲ هزار هکتار ، معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری نوشهر در دهه فجر امسال با صرف ۱۴۸ میلیارد و ۷۶۴ میلیون تومان شاهد افتتاح و عملیات اجرایی ۵۱ طرح بوده است . 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.