مدیرکل سازمان هواشناسی مازندران در این آیین گفت : سازمان هواشناسی مازندران ایستگاه های متعددی در نقاط مختلف استان دارد ، اما در ساحل دریای خزر ایستگاه نداشتیم و با وجود تلاش های ۲۵ ساله ، زمینی برای این منظور در اختیار ما قرار نمی گرفت.

سیدمحمد رضوی افزود : خوشبختانه در راه اندازی این ایستگاه که در ساحل شهر تنکابن بنا شده نه تنها کسی سنگ اندازی نکرد بلکه مدیران شهری سنگ بنای ایجاد این مرکز را فراهم نمودند و با این کار نقاط ضعف ما در حوزه دریا تا حدود زیادی برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در سال آینده برج دیده بانی این ایستگاه هواشناسی احداث خواهد شد ، اظهار داشت : این ایستگاه قابلیت آن را دارد که به یک مرکز پیش بینی و همچنین مرکز هواشناسی کشاورزی تبدیل گردد.

رضوی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال سه ایستگاه هواشناسی فرودگاهی استان مجهز به ایستگاه اتوماتیک با دقت بالا شده است ، افزود : ایستگاه هواشناسی قله دماوند نیز بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل شرایط بد جوی نتوانستیم آن را به اتمام برسانیم.

وی یاداور شد : امروز هر پروژه ای که افتتاح می شود نشان دهنده آن است که ما می توانیم تحت هر شرایطی مملکت خود را بسازیم و به آن افتخار کنیم.

فرماندار تنکابن نیز در این آیین گفت : در برف سال های ۹۲ و ۹۵ و همچنین سیل سال گذشته مردم منطقه خسارت های زیادی را متحمل شدند که اگر ایستگاه هواشناسی بود و پیش بینی های دقیق تری صورت می گرفت مسلما میزان خسارت ها به طور چشمگیری کاهش می یافت.

سید امیر حسینی جو به تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود : دشمنان در طول چهل سال گذشته توطئه های زیادی را علیه ملت بزرگ ایران داشتند اما اراده راسخ انها تمامی این توطئه ها را خنثی کرد.

وی اظهار داشت : افتتاح پروژه های دهه فجر بهانه ای است تا مردم از خدمات دولت آگاه شوند و بدانند که در چنین شرایط سخت نیز می توانیم به راه خود ادامه دهیم.

شهردار تنکابن در این آیین با اشاره به پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته جهت ایجاد ایستگاه هواشناسی در این شهر گفت : برای این ایستگاه با زیر بنای ۲۴۰ متر در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

محمد زرودی افزود : ایجاد این ایستگاه یکی از نیاز های اساسی مردم منطقه بود که با حمایت های اعضای شورای اسلامی زمین آن اهدا شد و امروز شاهد این اتفاق خوب هستیم.

وی آمادگی شهرداری و شورای اسلامی را برای کمک به ارتقای این ایستگاه اعلام کرد.

شهرستان ۱۶۶ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.