حجت الاسلام ابراهیم حیدری در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه رسانه‌های غرب مازندران با اشاره به اینکه شمار وقف‌های ثبت شده سال جاری در استان به ۸۶ مورد رسید، اظهار داشت: بیشتر موقوفات در زمینه‌های بهداشت و درمان، سلامت، رویکرد فرهنگی، تأمین تجهیزات فرهنگی در سطح مساجد و غیره بوده است.

وی با بیان اینکه طبق رویکرد جدید رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، بندی از قانون وقف که تاکنون دست نخورده بود، احیا شده است، افزود: طبق قانون باید از محل درآمد اوقاف در حوزه پیرامونی از جمله کمک به نیازمندان پیرامونی بقعه هزینه شود.

وی طرح افق را از طرح‌های ماندگار در حوزه اوقاف بیان کرد و گفت: طبق این طرح باید برای موقوفاتی که در پیرامون و اطراق بقعه متبرکه هستند، در حوزه‌های مختلف هزینه شود و این رویکرد جدید سبب اقبال بیشتر مردم از وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با عنوان اینکه رویکرد اقتصادی وقف تاکنون مغفول مانده است، تصریح کرد: به عنوان نمونه در بسیاری از عرصه‌ها نظیر کشاورزی خوب نتوانستیم سرمایه گذاری کنیم و با توجه به اجرای امینانه نیت واقفان باید وقف را در حوزه‌های درنظر گرفته شده، هزینه کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی درباره وضعیت موقوفه بیمارستان رازی قائمشهر گفت: تاکنون بخشی از حکم برای آزادسازی موقوفه اجرا شد و قرار است قسمتی که امامزاده در ان واقع است، آزادسازی و در کنار آن بیمارستان احداث شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.