به گزارش خبرنگار مهر، جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران عصر سه شنبه در آئین افتتاحیه گازرسانی به چهار روستای منطقه سوادکوه، میزان هزینه این پروژه‌ها را هفت میلیارد تومان برشمرد و افزود: این پروژه دارای ۲۶ کیلومتر مسیر انتقال، دو ایستگاه و قابلیت نصب ۶۰۰ علمک است و با این اقدام بیش از ۹۰۰ خانوار تحت پوشش گازرسانی قرار گرفتند.

وی با اذعان بر کمبود نقدینگی کشور بر عدم توقف پروژه‌های گازرسانی اشاره و از جمله افتتاحیه‌های پروژه گازرسانی در این ایام را افتتاح گازرسانی به ۱۳۳ روستا و یک شهر در منطقه ساری، ده روستا در بهشهر، گازرسانی به صنعت پیشرو همچون نساجی و یک روستا در غرب استان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه گاز مانند آب نبوده و برای گازرسانی نیازمند خطوط زیاد انتقال هستیم، خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به یک روستا، انتقال از عسلویه به طول بیش از دوهزار کیلومتر انجام می‌شود که هزینه سرسام‌آوری است اما حکومت این مبنا را قرار داده تا در هر روستای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی انجام شود.

وی با بیان اینکه برای روستای بالای ۲۰ خانوار، هر علمک تا ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد، گفت: از سه هزارو ۱۰۰ روستای با قابلیت گازرسانی در استان مازندران تاکنون دو هزارو ۱۷۵ روستا گازرسانی شده و مقرر است تا دو سال آینده مابقی نیز گازرسانی شوند و در حال حاضر نیز استان مازندران دارای بیشترین روستای گازرسانی شده در کل کشور است.

این مسئول با اشاره به چند خانواری که در روستای طالع گازرسانی برای آنها انجام نشده است، گفت: در گازرسانی حریم‌ها باید رعایت و مجوزها از سازمان‌های مرتبط اخذ شود و در رابطه با این هشت خانوار نیز مجوزها داده نشده است.

احمدپور با بیان اینکه مجوزهای لازم برای خط انتقال طالع به ورسک اخذ و انجام پروژه در سه فاز طراحی شده است، افزود: امیدواریم با مشخص شدن پیمانکاران، گلنگ این پروژه همراه با آغاز عملیات اجرایی در بهار سال ۹۹ زده شود و با انجام این پروژه، ۴۷ روستای استان مازندران و ۴ روستای استان سمنان گازرسانی و سوادکوه منطقه سبز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.