مجید حسین زادگان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در نوشهر اظهار داشت: اخیرا در ملاقات با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه طرح ورود بخش خصوصی برای توسعه راه مازندران با محورریت بهره برداری از آزاد راه تهران - شمال و  مشکلات فراوان ترافیکی برای ساکنان بومی استان مطرح شد و آن‌ها نیز پذیرفتند که عملیاتی شدن چنین طرحی در مازندران بسیار موثر و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه دولت با محدودیت های اعتباری فراوانی مواجه استف گفت: اما در این حوزه بستر برای سرمایه گذاران بخش خصوصی بویژه بانک ها مهیا شده و امیدواریم این پیگیری در سال جاری نتیجه دهد.

استاندار مازندران تاکید کرد: با توجه به همه مشکلات زیرساختی در حوزه راه و محدودیت های مالی ، اقدامات خوبی هم برای دسترسی آسان مسافران ، گردشگران و حتی مردم بومی مازندران در زمینه توسعه راه های ارتباطی انجام شد که به عنوان نمونه می‌توان به تعریض جاده کندوان ، اجرای کنارگذر در برخی از شهرهای ساحلی غرب مازندران اشاره کرد. 

حسین زادگان ، اجرای طرح مطالعه ساخت راه ساحلی به مسافت حدود ۶۰ کیلومتر از چالوس تا محمود آباد را از دیگر اقدامات در این بخش معرفی کرد.

وی در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح گردشگری دریایی گفت: این مسئله نیز به صورت جدی در حال پیگیری هستیم و نیتجه این پیگیری ها نیز تصویب احداث حدود 134اسکله در ساحل دریای مازندران است.

استاندار مازندران دریافت مجوزهای بدون نام را از مهم ترین ویژگی های مصوبه احداث اسکله های دریایی عنوان کرد و افزود: با این ویژگی میتوانیم بخش ثابل توجهی از بروکراسی اداری جهت دریافت مجوز را از دوش سرمایه گذار بخش خصوصی برداریم.

آزادسازی ساحل در اختیار ارگانها تا تابستان آینده

حسین زادگان همچنین به آزادسازی سواحل اشاره کرد و گفت: برای اجرای کامل این طرح بنا به دستور وزیر کشور، آن قسمت از محدوده ساحلی که به شکل خلاف قانونی در اختیار ارگان‌های دولتی حتی نظامی و انتظامی قرار دارد تا تابستان سال آینده امسال عقب نشینی خواهد شد.

وی ازادسازی سواحل خزر و برخورداری مردم استان و گردشگران از تمام ساحل را اولویت گردشگری مازندران عنوان کرد و گفت: سواحل موهبتی خدادادی برای همه مردم است که نباید بهره‌برداری شخصی از آن شود.

رفع معضل زباله اولویت مازندران 

وی همچنین رفع معضل زباله و مساله پسماند را جزو اولویت‌های مسئولان ذیربط در این استان عنوان کرد و افزود : اگر چه با همکاری دولت ، بخش خصوصی و به برکت سفر رهبری اقدامات خوبی برای ساخت نیروگاه زباله سوز در شهرهای ساری و نوشهر انجام شد.

به گفته او، ضمن آنکه پیگیری ها برای اجرای چنین طرح پسماند در دیگر شهرستان‌های این استان گردشگرپذیر تا حدودی نتیجه داده است اما غرب مازندران به تناسب جمعیت گردشگر در این بخش عقب مانده است.

استاندار مازندران همچنین به ورود شرکت‌های دانش بنیان مازندران به مسئله پسماند استان اشاره کرد و گفت: قرار است با همکاری شرکت های دانش بنیان و شهرداری ها چندین طرح حوزه پسماند در اینده نزدیک اجرا شود.

حسین‌زادگان همچنین با اشاره به تخصیص اعتبارات پروژه های پسماند از محل صندوق توسعه ملی، افزود: این اعتبارات مشوق خوبی برای حرکت مازندران به سوی استان پاک خواهد بود. 

وی در پاسخ به این سئوال که واقع شدن غرب مازندران در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی  مانع از اجرای طرح های عمرانی و اشتغالزایی شده است ، افزود : نباید به بهانه اشتغال زایی و توسعه محیط زیست را تخریب کرد و به منابع طبیعی دستبرد زد.

استاندار مازندران گفت: بررسی های ما نشان می دهد که در گذشته مجوزهایی به شکل غیرقانونی به افراد خاصی داده شد که در تقابل با حفظ محیط زیست قرار دارد.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست مازندران خط قرمز همه مسئولان استان است ، افزود: باید در راستای حفظ محیط زیست تلاش کنیم همچنین نباید اجازه داد این طبیعت زیبای البرز که در دنیا شهرت دارد از بین برود.

استاندار مازندران علاوه بر حضور در جمع خبرنگاران استان در بهشهر، نمایشگاه مطبوعات شهرستان های غربی مازندران را نیز افتتاح خواهد کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.