به گزارش روز یکشنبه سازمان پزشکی قانونی، عباس مسجدی همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، در آیین افتتاح  ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان بابل افزود: با وجود آنکه مجلس مجوز جذب سالانه ۲۰۰ نفر را برای جبرای این کمبود نیرو به پزشکی قانون داده اما در سال ۹۸ به دلیل کمبود اعتبارات موفق به انجام این کار نشدیم، امیدواریم در سال آینده امکان جذب ۲۰۰ نفر با تأمین اعتبارات فراهم شود.

وی با بیان اینکه از ۳۷۵ مرکز پزشکی قانونی بسیاری از شهرستان ها تک پزشک هستند، اعلام کرد: ارائه خدمت در مراکز با یک پزشک موجب نارضایتی مردم و اطاله دادرسی می شود در حالیکه تعداد قابل توجهی از این مراکز حداقل به دو پزشک نیاز دارند.

مسجدی ادامه داد: همچنین ۱۵۰ شهرستان فاقد پزشکی قانونی در کشور، با نزدیک ترین مرکز حداقل ۸۰ کیلومتر فاصله دارند که با مساعدت رئیس قوه قضاییه از این تعداد ۲۰ شهرستان در دهه مبارک فجر و ۲۹ شهرستان نیز تا پایان سال بر اساس اولویت های تعیین شده دارای مرکز پزشکی قانونی فعال خواهند شد.

وی در خصوص تأمین تجهیزات آزمایشگاهی نیز گفت: به دلیل تحریم های ظالمانه ای که بر کشور تحمیل شده، در حوزه آزمایشگاه و برای تأمین تجهیزات و مواد مصرفی با مشکلاتی مواجه بودیم که با تلاش پژوهشگران و همکاران جوانمان بخشی از کیت های مورد نیاز آزمایشگاه تولید شده و پس طی مراحل لازم، در سال آینده به تولید انبوه می رسد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به نامناسب بودن برخی ساختمان های پزشکی قانونی به ویژه برای معلولان و مصدومان تصریح کرد: تلاش بر این است که تا حد امکان نسبت به مناسب سازی ساختمان ها اقدام شود، اما با توجه به استیجاری بودن حدود ۸۰ ساختمان پزشکی قانونی و کمبود اعتبارات موجود نتوانسته ایم این امر را در تمام ساختمان ها اجرایی کنیم.

وی با اشاره به افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی در دهه مبارک فجر تصریح کرد: این مراکز با تلاش و همت همه جانبه همکاران و به رغم کمبود اعتبارات به بهره برداری می رسد که به تسهیل دسترسی هر چه بیشتر مردم به خدمات پزشکی قانونی کمک می کند.

 پروژه اداره پزشکی قانونی شهرستان بابل از محل اعتبارات استانی در مساحت ۱۶۵۰ متر مربع با زیر بنای ۴۵۰ متر مربع توسط بسیج سازندگی استان احداث شده است و امروز در دومین روز از دهه فجر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.