عبدالصمد صفرنژاد روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان نوشهر افزود : زیرساخت های این شهرستان نظیر تامین آب برای جمعیت شهرستان و در شرایط عادی پیش بینی شده است ولی همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی و حضور بی شمار مسافران و گردشگران خدمات رسانی به انان دچار مشکل می شود.

وی گفت: سهمیه تخصیصی آرد نوشهر بر اساس میزان جمعیت شهرستان تعیین می شود این در حالی است که حضور میلیونی مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی نانوایی ها در تامین نان آنان دچار مشکل می شوند.

وی بر ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات استانی و ملی برای این شهرستان تاکید کرد و گفت: تعیین اعتبارات، بودجه و سهمیه بر اساس شاخص جمعیت ثابت و بدون در نظر گرفتن جمعیت شناور ۲۰۰ هزار نفری در طول هفته و میلیونی گردشگران در تعطیلات نوروزی صورت می گیرد این در حالی است که با توجه به جمعیت شناور در این شهرستان نیازمند اعتبارات و سهیمه ویژه است.

فرماندار نوشهر همچنین با اشاره به اعلام اغاز بهره برداری فاز یک آزاد راه تهران - شمال گفت:‌ در صورت افتتاح این ازاد راه به دلیل نزدیک شدن طول مسیر پیش بینی می شود مسافران و گردشگران بیشتری نسبت به سال گذشته به این شهرستان سفر می کنند که برای تامین مایحتاج این افراد باید برنامه ریزی شود.

صفرنژاد تاکید کرد که برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران باید سهمیه آرد فوق العاده ای برای این شهرستان در نظر گرفته شود.

وی همچنین از مسوولان استانی خواست  اعتبارات ویژه ای را برای فراهم کردن زیرساخت های در این منطقه اختصاص دهند ضمن اینکه مدیران شهرستان برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تامین مراکز اقامتی در نوشهر تلاش کنند.

فرماندار نوشهر  بر ضرورت ساماندهی اماکن اقامتی، تفریحی و گردشگری و خانه مسافر در شهرستان تاکید کرد و افزود:  نظارت بر اماکن تفریحی ، اقامتی و پذیرایی شهرستان به نحوی باشد تا مردم و مسافران در طول اقامتشان در این منطقه دچار مشکل نشوند.

وی همچنین خواستار پی گیری لازم برای احداث اسکله های تفریحی در شهرستان برای حضور کشتی ها و قایق های تفریحی و رونق گردشگری و به تبع آن اشتغالزایی در نوشهر شد. 

صفرنژاد  با اشاره به فعالیت ستاد زیباسازی شهرستان نوشهر گفت: ایجاد فضای شاد و زیبا در اماکن عمومی و نصب تابلوهای استاندارد و ساماندهی نخاله ها باید مورد توجه ویژه و مستمر قرار گیرد تا در آینده شاهد نوشهری زیباتر از قبل باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشهر نیز در این جلسه اظهار داشت: با تلاش های دستگاه های اجرایی عضو ستاد تسهیلات سفر، آمادگی لازم برای استقبال از گردشگران در ایام نوروز در حال انجام است.

محمد ولی پور با بیان اینکه نوشهر به عنوان دومین شهر گردشگر پذیر مازندران است ، گفت :  برای ساماندهی مسافران و گردشگران امسال با تجهیز ۱۱ کیوسک اطلاع رسانی به نرم افزار در سطح شهرستان مسافران را به مراکز اقامتی ، هتل ها و خانه مسافرهای مجاز هدایت خواهند شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات کشور با حضور تولید کنندگان صنایع دستی از نقاط مختلف کشور در شهرستان نوشهر برگزار خواهد شد.

به گفته وی، در نوروز سال ۹۸ یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه های طبیعی، یک میلیون و ۱۹۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری دست ساز و ۵۵ هزار نفر نیز از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستان بازدیدکردند.

شهرستان گردشگر پذیر نوشهر با دارا بودن منطقه نمونه گردشگری سی سنگان، منطقه نمونه گردشگری و ساحلی سیترا، مجتمع گردشگری چلندر، سد خاکی آویدر و موزه مردم شناسی کندلوس سالانه پذیرای بیش از میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.