به گزارش خبرآنلاین از نکا،   مهندس عبدالرسول پیشاهنگ در همین راستا با اشاره به توانمندی سازندگان داخلی و کیفیت برتر تولیدات داخلی در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی گفت: رونق و شکوفایی ساخت داخل نیازمند توجه و حمایت همگانی است. امروز متخصصان و سازندگان داخلی در بخش­های مختلف دارای توانمندی­ بالایی هستند و کالاهای تولید داخل توان رقابت با تولیدات کشورهای پیشرفته را دارند، منتهی باید از طریق فرهنگ­سازی، نگرش عمومی به مصرف کالاهای خارجی را به نفع تولیدات داخلی اصلاح نمود، در این صورت و با اعتماد به توانمندی نیروهای متخصص داخلی می­توانیم تهدید تحریم را به فرصت شکوفایی اقتصادی و قطع وابستگی از بیگانگان تبدیل نماییم.

      وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر عزم جدی برای رفع محدودیت تولید، از رفع 620 مگاوات محدودیت تولید در نیروگاه­های کشور خبر داد و افزود: درمجموع هزار و 500 مگاوات ظرفیت رفع محدودیت یعنی در حدود توان تولید 3 نیروگاه سیکل­ترکیبی در نیروگاه­های کشور وجود دارد که با هزینه ­ای اندک می­توان آنرا بر طرف کرد.

    در ابتدای این جلسه مهندس محسن نعمتی مدیرعامل نیروگاه،  گزارش مبسوطی از اقدامات وفعالیت­های انجام شده و در دست اقدام نیروگاه در ارتباط با طرح­ها و پروژه­ های بهسازی، تعمیرات و  بهره­ برداری از واحدها، بازسازی و ساخت داخل قطعات، احداث آب شیرین ­کن SWRO، تعمیرات اساسی واحد 2 و میاندوره­ای واحدهای 3 و 4 بخاری و واحدهای گازی نیروگاه ارائه نمود.

      مهندس پیشاهنگ در پایان از روند پیشرفت­کار تعمیرات اساسی واحد 2 بخاری، پروژه­ احداث آب­شیرین کن SWRO  و واحدهای سیکل­ ترکیبی بازدید نمودند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1312561
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.