شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین را برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی کرد و براساس این تصمیم قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر سه هزار تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

محمد دوستعلی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بیست و پنجم آبان ماه امسال در پی اعزام بازرسان این نهاد با همکاری دیگر مسئولان دستگاه های اجرایی از جمله فرمانداری ، تعزیرات حکومتی ، جهادکشاورزی ، شبکه های دامپزشکی ، بهداشت و درمان و بازرسی از ۴۴۰ واحد صنفی بازرسی شد که ۹۸ واحد به جرم گرانفروشی شناسایی و پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

وی اظهار داشت: تشدید نظارت ها و بازرسی شبانه روزی دست کم هشت نفر از بازرسان این نهاد از سطح بازار نشان می دهد که آمار تشکیل پرونده های تخلفات گرانفروشی نسبت به پیش از اجرای طرح اصلاح و سهمیه بندی بنزین افزایش داشته است.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان چالوس ، بیشتر تخلفات را مربوط به میدان میوه و تره بار ،مراکز عرضه مواد غذایی و پروتئینی  و نیز خودروهای مسافربری از جمله تاکسی های تلفنی ذکر کرد.

دوستعلی پور گفت: هم اکنون به اندازه مورد نیاز کالاهای اساسی در شهرستان موجود است و نکته دیگر آنچه بررسی و شنیده شده تعدادی از واحدهای قصابی نیز در یک اقدام نوعدوستانه و خودجوش سعی کردند نرخ فروش گوشت را یعنی از کیلویی حدود ۱۰۰ هزار تومان به حدود ۸۰ هزار تومان کاهش دهند.

این مقام مسئول از مردم این شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی مراتب را به شماره ۱۲۴ تخلفات گرانفروشی این منطقه گرانفروشی دهند تا در کوتاه ترین زمان کارشناسان این نهاد با چنین تخلفاتی برخورد کنند.   

در شهرستان ۱۳۰ هزار نفری چالوس ، دست کم هفت هزار واحد صنفی فعالیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.