دکتر مصطفی جوانیان روز چهارشنبه در نشست خبری در بابل بیان کرد: واکسن آنفلوانزا به راحتی در داروخانه ها قابل دسترسی است و این واکسن ها از معتبرترین شرکت های دنیا و از فرانسه و هلند وارد شده است.

عضو کمیته کشوری آنفلوانزا  گفت: هزینه واکسن آنفلوآنزا  ۴۱۰ هزار ریال است  که این مبلغ در مقابل جان بیماران بسیار ناچیز است و باید بیماران پرخطر این واکسن را تزریق کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون سه نفر در شهرستان بابل به خاطر آنفلوانزای فصلی جانشان را از دست داده اند و ۲۲ نفر در بیمارستان آیت الله روحانی بابل تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

وی افزود: همه فوت شدگان آنفلوانزای فصلی دارای بیماری های خاص بودند که واکسن تزریق نکرده بودند و بین ۳۰ تا ۶۰ سال سن داشتند.

جوانیان اظهار داشت: مردم وحشتی از این نوع آنفلوانزا نداشته باشند که این ویروس برای افرادی که زمینه بیماری دارند خطر آفرین است.

وی گفت: در حال حاضر مردم با رعایت نکات بهداشتی شست و شوی دقیق دست ها و استفاده از مایعات و لباس مناسب می توانند از ابتلا به این ویروس در امان باشند.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری  بیان کرد: آنفلوانزای فصلی هر چهار سال به مرحله اپیدمی می رسد و تا دو هفته دیگر این ویروس فروکش خواهد کرد اما چون این ویروس در فصل سرما به اوج می رسد احتمال موج های دیگری از آن تا پایان زمستان وجود دارد.

وی گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل تمامی بیماران دیالیزی و پرسنل بیمارستان هایی که در اورژانس و مراقبت های ویژه قرار دارند تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزای فصلی را انجام داده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: همچنین معلولین مرکز نوشیروانی بابل و برخی از زندانیان نیز تزریق این واکسن را به صورت رایگان دریافت کرده اند.

وی افزود: یک بخش ۳۰ تخته در بیمارستان آیت الله روحانی بابل برای بزرگسالان و همچنین یک بخش در بیمارستان کودکان امیرکلا آماده پذیرش مبتلایان به آنفلوانزای فصلی است که با دستور پزشک بستری خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.