به گزارش ایرنا ؛ این کتاب ۲ جلدی به ترتیب در ۷۷۲ و ۶۷۰ صفحه به قلم دکتر محسن غلامی از سوی انتشارات مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات به چاپ رسیده است.

کتاب روزشمار انقلاب اسلامی بابل از اول آبان ۱۳۵۶ همزمان با سالروز شهادت حاج مصطفی خمینی آغاز و تا ۲۲ بهمن ۵۷ مبارزات مردم را مشق می کند. 

اعتصاب ۱۵۰نفر از کارکنان بیمارستان شاهپور بابل (شهید یحیی نژاد فعلی) در مهرماه سال ۵۷ ، حمله مردمی به ساختمان حزب رستاخیز در مهرماه ۵۷، معرفی انقلابیون بابل از جمله دکتر طبری پور  و تحت نظر داشتن این افراد از سوی ساواک، هشدارهای ساواک نسبت به فعالیت ها و توزیع اعلامیه ها توسط فرهنگیان  و نیز معرفی عاملان تظاهرات های مختلف توسط ساواک از جمله اسناد موجود ساواک در این کتاب می باشد.

دکتر محسن غلامی نویسنده این کتاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت : هدف از چاپ این کتاب  آشنایی جوانان با انقلاب اسلامی و همچنین جلوگیری از تحریف تاریخ محلی انقلاب می باشد.

 وی  ادامه داد: با چاپ این کتاب  نقش برجسته مردم بابل در پیروزی انقلاب اسلامی تشریح می شود وکتاب منبع خوبی برای مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است و نسل جوان و دانشجو می‌توانند از این منبع ارزشمند استفاده کند.

وی  افزود: به هیچ عنوان نباید این کتاب در کتابخانه های منزل خاک بخورد بلکه باید در مراکز تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد .

 دکتر غلامی بیان داشت: این کتاب دو جلدی است و در نوبت  اول یک هزار نسخه چاپ شده است که اگر ایراداتی داشته باشد در چاپ‌های بعدی اصلاح خواهد شد.

مراسم رونمایی از کتاب دو جلدی روزشمار انقلاب اسلامی بابل به روایت اسناد ساواک امروز چهارشنبه با حضور حجة الاسلام حسین خزاعی مشاور عالی وزیر اطلاعات در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

 ۷۳۴۳/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.