میانگین سرانه فضای آموزشی و ورزشی برای دانش‌آموزان در مازندران حدود پنج متر مربع و در کشور هم هشت متر مربع است. میانگین سرانه جهانی فضای آموزشی مدارس هم ۱۱ متر مربع است.

احمدرضا مهاجری نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیشترین مشکل در این بخش را مربوط به فضای آموزشی در مناطق شهری دانست و گفت که در مناطق روستایی شهرستان فضای آموزشی مناسبی وجود دارد و کمبود فضای آموزشی چندانی در این مناطق مشاهده نمی شود.

وی علت تفاوت فضای آموزشی در مناطق شهری و روستایی را ناشی از علاقه مندی خیرین مدرسه ساز برای ساخت فضای آموزشی در روستاهای این شهرستان دانست و از آن با صفت " چشمگیر " یاد کرد.

مهاجری نژاد خواستار حضور بیشتر خیرین مدرسه ساز در مناطق شهری بابلسر شد و گفت : مهر امسال ۲ مدرسه جدید در مناطق روستایی شهرستان با مشارکت خیرین و نوسازی مدارس جایگزین ۲ مدرسه تخریبی با حجم ۱۲ کلاس درس شد که مربوط به مقاطع ابتدایی و متوسطه اول بود .

وی افزود : به عنوان مثال ما در خیابان پاسداران بابلسر بشدت به  احداث مدرسه ابتدایی نیاز داریم و برای رفع مشکل موجود دستکم سه مدرسه ابتدایی باید در شهر بابلسر احداث شود.

رییس آموزش و پرورش بابلسر با اعلام این که تراکم دانش آموزی در کلاس های درس مدارس شهری حتی به ۳۶ نفر رسیده است که این سبب کاهش کیفیت آموزش در مدارس خواهد شد، گفت : نیاز است تا خیرین به صورت جدی به ساخت مدرسه در نقاط شهری روی بیاورند.

وی افزود : البته با وجود مشکلات اقتصادی که بر دوش دولت سنگینی می کند، نوسازی مدارس مشارکت خوبی در ساخت مدارس در نقاط شهری داشته است ، اما این میزان جوابگو نیست و می طلبد خیرین شهرستان و استان که سابقه طولانی در مدرسه سازی برای شهرستان بابلسر دارند ورود جدی داشته باشند.

شهرستان بابلسر ۱۴۰ مدرسه دارد که حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز در آن مشغول تحصیل هستند.

۹۹۱۹/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.