حسین اسلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این درحالی است که تنها سالن اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان شهرستان هم اکنون متناسب با نیازهای دانش آموزان نیست.
وی بدون اشاره به شمار دانش آموزان دچار مشکل ساختار قامتی شهرستان گفت: با توجه به ضروری بودن و اهمیت موضوع، اینک دومین شهرستان استان که بیشترین دانش آموزان را پس از خراسان شمالی دارد از داشتن چنین فضایی محروم است.
سلامی با بیان اینکه تنها سالن ساختار قامتی دانش آموزان شیروان 70 متر مربع فضا دارد گفت: بیشترین گروه سنی که دچار چنین مشکلاتی می باشند دانش آموزان متوسطه اول و دوره دوم ابتدایی هستند که در مجموع کل5 درصد دانش آموزان دختر و پسر باید حتما روزانه این حرکات را انجام دهند.
وی با اشاره به تجهیزات کامل این سالن افزود: روزانه 100 نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی مدارس این شهرستان از سالن ساختار قامتی استفاده می کنند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شیروان گفت: هم اکنون از ماه گذشته عملیات ساخت سالن جدید اصلاح ساختار قامتی شیروان در دو طبقه با مساحت 800 متر مربع شروع شده است که تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتمام آن بستگی به تخصیص اعتبارات دارد.
اسلامی هدف از تمرین دانش آموزان در این سالن ها را بررسی وضعیت ساختار قامتی و کنترل ناهنجاری‌های وضعیت بدنی دانش‌آموزان مدارس عنوان کرد و افزود: رفع عارضه های مشاهده شده در ساختار جسمانی نسل جوان از مهم ترین ماموریت های حوزه تربیت بدنی و سلامت مدارس است که آموزش مربیان تربیت بدنی شیروان با نحوه سنجش ساختار قامتی از مهترین برنامه ها به شمار می‌رود.
28 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.