مسلم آهنگری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال‌جاری یگان حفاظت محیط زیست استان در طرح برخورد تخلفات زیست محیطی ، ۲۲۴ قبضه سلاح دارای پروانه شکار را در حین شکار غیرمجاز کشف کرد و این درحالیست که تعداد سلاح غیر مجاز کشف شده در این مدت حدود ۷۸ قبضه است.
وی اضافه کرد : با وجود کاهش سه برابری  تخلف شکارچیان دارای سلاح مجاز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ولی همچنان شکارغیرمجاز با سلاح های دارای پروانه از بی مجوزها بیشتر است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران یکی از راهکارها برای کم شدن تخلف تفنگداران دارای پروانه شکار در این استان را تجدیدنظر در تمدید پروانه حمل سلاح این افراد از سوی نهادهای صادر کننده مجوز بیان کرده است.
براساس آمار محیط زیست مازندران در سال گذشته حدود ۷۰۰ سلاح دارای پروانه شکار از شکارچیان در عین زمان ممنوعیت شکار کشف شد که پرونده این افراد برای برخورد در اختیار دستگاه قضایی استان قرار داده شد.
بنابراین گزارش ۷۰ درصد از شکارغیرمجاز پرندگان در عرصه های زیست محیطی با سلاح های دارای پروانه در مازندران انجام می شود.
دستگیری یک هزار متخلف زیست محیطی در مازندران 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در سال جاری ( نیمه نخست) یک هزار و ۷ متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شدند و برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند.
آهنگری اظهار داشت: در مجموع در این مدت ۶۷۴ فقره پرونده تخلفات زیست محیطی اعم از شکار و صید غیرمجاز، آلودگی محیط زیست در استان تشکیل شد که بیشترین پرونده ها مربوط به شکار غیر مجاز است.
به گفته وی آمار پرونده های تخلفات زیست محیطی مازندران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵ درصد بیشتر شد.
اهنگری صدور اخطاریه برای ۸۸۴ متخلف زیست محیطی را از دیگر کارکردهای یگان حفاظت در نیمه نخست سال جاری بیان اعلام کرد.
مازندران ۵۳۰ هزار هکتار عرصه زیست محیطی دارد که افزون بر ۳۰۰ نفر کار حفاظت از آن را بر عهده دارند.
وجود عرصه طبیعی در مازندران به خصوص تالاب های سرخرود و میانکاله باعث کوچ سالانه ۱۵۰ گونه از پرندگان مهاجر به این خطه شمال کشور با جمعیت ۱.۵  میلیون بال می شود که طبق آمار سالانه حداقل یک پنجم این پرندگان به دست شکارچیان غیرمجاز شکار می شوند.
۶۹۸۲/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.