به گزارش خبرنگار ایرنا، صاحب دهشت روز دوشنبه به مناسبت هفته گردشگری در گفت و گو با خبرنگاران پل های تاریخی شهرستان جویبار را سیکاپل، جمعه بازار ، خشت پل ، فوتم و آزان اعلام کرد و ادامه داد: پل تاریخی سیکاپل یکی از حساس ترین پروژه های این شهرستان است که مرمت آن بعد از تخریب پل آغاز شده ، اما به دلیل کمبود اعتبارات در ساخت این پل وقفه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در کنار پل آزان باید هر چه سریعتر پل جدید احداث شود، افزود: این پل تاریخی ظرفیت تردد خودروهای سنگین را ندارد.

دهشت گفت: در بحث بومگردی در جویبار با مشکل مواجه هستیم و در حال حاضر هیچ واحد بومگردی در این شهرستان به ثبت نرسیده است.

وی با اعلام اینکه به مناسبت هفته گردشگری و برای آشنایی با صنعت بومگردی تور یک روزه با حضور روسای شوراهای منتخب و دهیاران از اقامتگاه موفق " مینسی منطقه لفور سوادکوه شمالی " خواهیم داشت، افزود: متنخبان ۱۲ روستا که در بافت روستائی شان کمترین مداخله در ویلاسازی داشته اند، در این تور حضور دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان جویبار افزود: برای به ثبت رسیدن واحدهای بومگردی در روستاها باید بافت روستائی کمترین مداخله را داشته باشد و همچنین این واحدها در جوار آب بندان ها قرار بگیرد .

دهشت دیگر برنامه های هفته گردشگری را زنگ گردشگری، تجلیل از فعالان گردشگری و نشست هم اندیشی دانش آموزان با کارشناسان برای آشنایی با اشتغال در حوزه گردشگری اعلام کرد .

در شهرستان جویبار ۲۲ اثر ملی شامل ۱۲ تپه ، ۵ پل تاریخی و ۵ سقانفار و تکیه به ثبت رسیده است .

۷۳۳۴/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.