علی دستاران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با اینکه قطعه  زمینی به گستره حدود ۲۴ هزار متر برای ساخت زندان جدید در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان چالوس خریداری شده منتهی به علت نداشتن اعتبار هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت : البته طبق اسناد موجود از سال ها پیش نشست های متعددی با مسئولان ذیربط حتی اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار و تصمیمات خوبی هم در این بخش گرفته شد و حتی به آن ها اعلام شد که آمادگی داریم تهاتر هم صورت گیرد ولی متاسفانه این رایزنی ها تاکنون بی نتیجه ماند.

موقعیت جغرافیایی زندان نوشهربه گونه ای است که پیرامون آن تعداد زیادی واحدهای آموزشی ، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) ارتش ، مصلای نماز جمعه ، سینما  و نیز اداره آموزش و پرورش شهرستان هم در برگرفته است.

زندان نوشهر که به دیگر شهرستان های کلاردشت و چالوس خدمات ارائه دهد طبق گفته مسئولان ذیربط هم اکنون گنجایش اسکان دست کم ۳۰۰ زندانی را دارد .

امام جمعه نوشهر نیز پیش از این همزمان با هفته دولت در حاشیه بهره برداری از ورزشگاه شهدای نوشهر که معاون اول رئیس جمهوری نیز حضور داشت، موضوع انتقال زندان نوشهر به خارج از این شهر را جزو آرزو و دغدغه چندین ساله شهروندان منطقه دانست و گفت که فعالیت زندان با توجه به سرریز فاضلاب آن به داخل انهار منتهی به دریا علاوه بر آلودگی زیست محیطی همچنان بوی تعفن متصاعد شده از آن آزار دهنده است.

حجت الاسلام محمود مشایخ افزود: زیبنده این شهر گردشگرپذیر که در تمامی فصول سال پذیرای میلیون ها مسافر ، گردشگر داخلی و خارجی است چنین وضعیتی داشته باشد و باید مسئولان دست اندرکار برای رفع این معضل که امروز مساله ساز شده و دارای تبعات سوء فرهنگی ، عوارض روحی و روانی فراوانی است تدابیر ویژه ای در این حوزه بیندیشند.

معاون اول رئیس جمهوری نیز در این نشست وعده داد به زودی این مشکل را حل کند.

قانون انتقال زندان ها، مراکز اقدامات تامینی و ترتیبی موجود به خارج از شهرها در آذرماه سال ۱۳۸۰ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و قرار بود بر این اساس کار انتقال زندان ها به خارج از شهرها در یک دوره زمانی ۱۰ ساله انجام شود.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

۷۰۷۸/ ۱۶۰۲/  1899   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.