به گزارش ایرنا ، مهدی رزاجویان روز پنجشنبه در مراسم معارفه عباس رجبی شهرداری جدید ساری افزود : شهرداری ها کانون مدیریت شهری هستند و خدمات این نهاد باید با رضایتمندی بالا از سوی مردم تایید شود.

وی با اعلام این که شهرداران مازندران باید در اجرایی کردن تعهدات خود شجاعت داشته باشند، تصریح کرد: جلوگیری از رانت خواری و مقابله با فساد مالی ، ایستادگی برابر فشار های غیر اصولی  ، داشتن تخصص و استفاده از تجربیات دیگران همواره سبب موفقیت در مدیریت شهرداری ها می شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که شهردار باید با شجاعت مقابل ناملایمات ایستادگی کند و تسلیم فشار های غیر اصولی نشود، بیان داشت: به همین دلیل اطلاع رسانی شفاف  از خدمات ، ضمن ایجاد رضایتمندی شهروندان ،می تواند در پیشبرد اهداف قانونی شهرداری کمک کار باشد.

شجاعت در مقابل دخالت

رازجویان تعامل دو سویه بین شهرداری و اعضای شورای اسلامی را بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: دستگاهها و نهاد های دولتی و غیر دولتی نیز باید همکاری مناسبی با شهرداران درارائه خدمات به شهروندان داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط مضایق مالی امروز دولت، همه باید در ارائه خدمات مطلوب و در شان شهروندان همکاری همه جانبه با شهرداران داشته باشند، گفت: دخالت ها در مدیریت شهرداری باید کم شود و شهرداران مازندران نباید به هیچ عنوان به حاشیه بروند که صد البته باید به حاشیه نشینان توجه کنند.

معاون استاندار مازندران به اهمیت استفاده از نیروهای مازاد و یا تعدیل نیرو در شهرداری های استان اشاره کرد و گفت: شهرداران در صورت داشتن قدرت البته با بررسی ها همه جانبه نیروهای مازاد را تعدیل و یا در بکار گییری موثر آنان همت همه جانبه داشته باشند.

رازجویان گفت: درآمد شهرداری از محل صدور پروانه ساختمانی  و ماده صد باید با سرمایه گذاری منطقی به درآمد پایدار برسد و شهرداران مازندران باید به این نکات توجه جدی داشته باشند.

وی بر لزوم مدیرییت درآمد شهرداری های استان تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرها باید خواسته ها و مطالبات به حق شهروندان را اجابت کنند .

رازجویان از ساری به عنوان پیشانی استان مازندران نام برد و تاکید کرد: همه باید در موفقیت و توسعه شهر ساری به عنان مرکز استان تلاش مضاعف کنیم .

عباس رجبی روز گذشته با حضور در وزارت کشور حکم رسمی خود را به عنوان چهلمین شهردار مرکز استان مازندران دریافت کرد.

شورای اسلامی شهر ساری ۱۲ مرداد امسال پس از کش و قوس های فراوان رجبی  را به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرد.

شورای ۹ نفره شهر ساری پس از آن که مهدی عبوری شهردار قبلی این شهر اواخر اسفند ماه پارسال از سمتش استعفا داد در رای گیری ۲۹ اردیبهشت امسال عبدالحمید فرزانه را به عنوان شهردار انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرده بود که وزارت کشور این گزینه را قابل قبول ندانست و رد کرد. 

رجبی که پیش از این مدیرعامل شرکت پسماند شهرداری ساری بود با کسب پنج رای از ۹ عضو شورای شهر به این سمت انتخاب شد.

شهردار جدید ساری مدیرعاملی سازمان آتش نشانی و مدیرعاملی سازمان ترافیک مرکز استان را نیز در کارنامه خود دارد. 

 ساری مرکز استان مازندران حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت  دارد که حدود ۳۱۰ هزار نفر آنها در شهر ساری زندگی می کنند.

۶۹۹۰/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.