حجت الاسلام علی معلمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وظایف ذاتی مبلغان دین وبه ویژه  ائمه جمعه  استفاده از فرصت محرم و عاشورا برای  تبیین اهداف نهضت اباعبدالله الحسین (ع ) است.

وی با بیان این که ارزش‌های عاشورا باید بازخوانی و بازنگری شود چراکه مباحث عاشورا برای همیشه تاریخ بشریت درس روز دارد، ادامه داد: درس عاشورا مقاومت مقابل سلطه وظلم و بی عدالتی در جامعه است .

معلمی توضیح داد: بعضی از خیرخواهان و دلسوزان امام حسین ( ع)  می خواستند ایشان را از رفتن به کوفه باز دارند اما امام در پاسخ می گوید نمی بینید که حق زیر پای  باطل رفته ، باطل رها نمی شود، باید برای احقاق حق و جایگزینی کردن حق علیه باطل حرکت کرد و هدف من نیز همین است.

وی اظهار داشت: در جملات امام حسین (ع) است که من  هوسرانه ،خود سرانه و دلخواه حرکت نکردم، انگیزه خروجم از مکه و مدینه  انجام نهضت عاشورایی برای ایجاد  اصلاح امور جدم بوده است.

امام جمعه شهرستان قائمشهر گفت: عین سخنان امام حسین (ع ) به این معنا که شریعت جدم دستخوش تغییر و انحرافاتی شده است و برای اینکه ادامه امت  اسلامی بر اساس وصیت پیغمبر پیش بروند ،باید قیام کرد و ایستاد.

معلمی با اشاره به اینکه در دوره بنی امیه سلطنت موروثی شده است، گفت که برتری علمی و جهادی امیر المومنین  که دوست و دشمن به این امر  اعتراف کردند و دارند، از سوی پیغمبر( ص ) انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: انحرافات زیادی در ادامه جریان امت اسلامی بوجود آمده است و اقا ابا عبدالله الحسین(ع ) وقتی نتوانست بنی امیه و یزید را با امر به معروف و نهی منکر نجات بدهد با  شهادت خود و تحمل اسارت زینب ( س ) ماهیت خبیث و دودمانه بنی امیه را افشا کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت که امروز مبلغان دین باید به درستی تبیین کنند که موفقیت بنی امیه با شهادت امام حسین (ع )و اسارت حضرت زینب(س ) ذلیلانه بود ، چراکه  استقامت امت اسلامی سبب شد تا عزت شهادت در عاشورا ماندگار شود.

معلمی به اهمیت تداوم برگزاری عزای امام حسین (ع )حتی با انجام هزینه و نذورات اشاره کرد و گفت: هزینه عزای امام حسین (ع) در نهایت کمک به محرومان است و اقامه نماز امام حسین (ع )در ایام محرم  فرصت تبیین صحیح معارف دین و در واقع توجه به فقرا است.

وی گفت هر وقت اقامه نماز شد در پس آن توجه به  زکات و محرومان مورد تاکید قرار گرفته است و برگزاری عزاخانه امام حسین (ع )کلاس بیان معارف دین است ،اگر هزینه ای برای امام می شود کمک برای بستر سازی رفاه حال نیازمندان است و در اصل  هزینه نیست و یا این هزینه در راه بیهوده مصرف نمی شود و تاکید می کنم عزای حسینی  بستری  ارزشمند و فرصت مبارک تبیین دین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری  گفت: عوامل تبلیغاتی استکباری که عزاداری امام حسین(ع )  را ایراد می گیرند ترس از  گسترش  و نهادینه شدن فرهنگ مقاومت دارند چراکه تاسوعا و عاشورای امام مظهر مقاومت است و اندیشه مقاومت ملت جمهوری اسلامی برابر استکبار در این مظهر رشد کرد.

وی تاکید کرد که مبلغان دین باید با کلمات مطرح شده از زبان امام حسین(ع ) که بهترین راهکار تبیین اهداف قیام است را بازگویی کنند.

وی قیام امام حسین (ع )را مصداق معروف و سلطه قدرت های استکباری را از مصادیق منکر توصیف کرد و گفت: اینکه هرگز تسلیم نشویم و ذلت را نپذیریم فرهنگ عاشورایی  است که امروز مبلغان دین باید آن را بازگویی کنند.

۶۹۹۰/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.