آرزو ولیپور روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری محفل شعر عاشورایی در موکب کتاب حسینی به خبرنگار ایرنا گفت: برپایی موکب کتاب حسینی به مدت ۲ روز در مقابل بوستان ولایت ساری از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی مازندران است. 

وی با اشاره به ارائه ۸۰ عنوان کتاب در زمینه قیام امام حسین (ع) در این موکب، اظهار کرد: در ایام عزاداری محرم در تمام شهرها و سراسر کشور موکب‌های عزاداری و خیمه‌های مختلفی تشکیل می شود و مردم برای زنجیر زنی ، سینه‌زنی و عزاداری برای امام حسین (ع) و یارانش آماده می شوند و تصمیم گرفتیم با ارائه کتاب‌های مرتبط به فرهنگ عاشورا، این عزاداری‌ها هدفمند شوند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: از سال گذشته موکب جدیدی به نام موکب کتاب حسینی را  راه‌اندازی کردیم و هدف ما این بود عزاداری‌ها هدفمند باشد و مردم بدانند چرا به عزاداری می‌پردازند و اشک می‌ریزند.

این مسئول ادامه داد: اگر مردم هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا را بدانند و کتاب‌های تاریخی که در این زمینه نوشته شده را مطالعه کنند اشک هایی که برای امام حسین (ع) می‌ریزند اشک بصیرتی و هدفمند است.

ولیپور تصریح کرد: هر اشکی برای امام حسین (ع)اشکی نیست که به فرموده امام صادق(ع) سپر آتش شود، اشکهایی که عالمانه و هوشمندانه ریخته میشود باید از مجرای مطالعه کتابهای مفید باشد و این هدف موکب کتاب حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار موکب کتاب حسینی، برنامه جنبی از جمله محفل شعر عاشورایی، سخنرانی آیت‌الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری، جمع‌خوانی کتاب و رونمایی از کتاب‌های مرتبط  با ادبیات عاشورا هم برگزار می‌شود که امروز با حضور شاعران مطرح مازندران، محفل شعر عاشورایی برگزار شد.

ولیپور یادآور شد: این روزها با توجه به اینکه فضای مجازی بر مطالعه غلبه کرده و فرهنگ مظلوم واقع شده، شیوه‌ های گذشته پاسخگو نیست و مدیران فرهنگی باید هر روز یک برنامه جدید فرهنگی با خلاقیت و متناسب با ذائقه مردم طراحی و مخاطبان بیشتری جذب کنند تا برنامه‌ها تاثیرگذار بوده و به گسترش فرهنگ عاشورایی کمک کند.

/۱۸۹۹/۹۹۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.