به گزارش ایرنا؛ رسول علی اصغرپور روز دوشنبه در همایش یک روزه شبکه امن سازمان‌های کشور ( نورونتا) در بابل افزود: عمر کابل‌های مسی در روستاها به پایان رسیده است و از سویی دیگر این کابل‌ها توسط سودجویان به سرقت می‌رود که اینها جمع‌آوری شده و  فیبر نوری بسیار پیشرفته جایگزین می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۱ روستای مازندران به فیبر نوری متصل شده و تا پایان مهر امسال به ۳۰ روستا در استان افزایش خواهد یافت.

اصغرپور گفت: در حال حاضر ۲ طرح اینترنت پرسرعت در مازندران در حال تکمیل است که با افتتاح این ۲ طرح مخابراتی سرعت اینترنت خانگی در مازندران به یکصد مگابیت در ثانیه افزایش می یابد.

مدیر مخابرات منطقه مازندران  ادامه داد: این سرعت اینترنت یک نرم جهانی است که خوشبختانه حتی روستاهای مازندران نیز از این نعمت بهره مند خواهند شد.

اصغرپور اظهار داشت: جاده‌های مواصلاتی استان به خصوص محورهای کوهستانی هراز و کندوان به فیبر نوری متصل شده اند و به زودی این طرح افتتاح خواهد شد و آرزوی چند ساله برآورده خواهد شد.

وی افزود: در دنیای امروز آن چیزی که برای شرکت ها مهم است امنیت اطلاعات کاربران و مشترکان است که شرکت مخابرات این سیاست ها را مد نظر قرار داده و با طراحی شبکه امن نورونتا امنیت اطلاعات را برای مشتریان به ارمغان می آورد.

علی اصغر پور اظهار داشت: شرکت مخابرات منطقه مازندران برای تحقق دولت الکترونیک آمادگی کامل دارد و خوشبختانه با تعامل خوبی که با استانداری مازندران دارد برنامه شرکت مخابرات مازندران سرویس دهی یک هزار بخشداری و دهیاری جدید به شبکه دولت در حوزه دیتا می باشد که به زودی اجرا می شود.

وی افزود: عملکرد شرکت مخابرات منطقه مازندران در سالجاری نشان می دهد که اگر بتوانیم تعامل سازنده ای در استان برقرار کنیم و از ظرفیت علمی و تخصصی نیروها بهره گیریم تحریم ها تاثیری در پیشرفت ما نخواهد داشت.

 شرکت مخابرات ایران با نظر به نیازمندی های توسعه دولت الکترونیک بر بستر ملی اقدام به طرح و توسعه شبکه نورونتا کرده است.

۷۳۴۳/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.