معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هیچگونه محدودیت و کمبودی در دریافت و توزیع کتاب درسی در استان مازندران وجود ندارد، گفت: پیش از این کتب درسی مقطع ابتدایی در هر ۴۱ عنوان از وزارت خانه دریافت و در مدارس و کتابفروشی‌های مجاز استان توزیع شد و به دست دانش اموزان رسیده است.

مهدی عابدی همچنین افزود: کتب درسی مقطع آموزش متوسطه اول نیز در حال توزیع در میان دانش‌آموزان مازندرانی است و تاکنون کمبود و یا محدودیت در این زمینه گزارش نشده است.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران ضمن اشاره به توزیع تمامی کتب درسی پایه یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم، گفت: فقط دانش آموزان پایه دهم به دلیل تعیین نشدن تعداد این  دانش اموزان ، رشته تحصیلی و همچنین ثبت سفارش، کتاب درسی توزیع نشده است.

عابدی علت این مسئله را زمان بر بودن فرآیند ثبت نام و انتقال در هدایت تحصیلی از پایه نهم به دهم عنوان کرد و گفت: دانش آموزان نگران این مسئله نباشند و تا ۱۶ مهر فرصت دارند جهات ثبت سفارش کتب درسی اقدام کرده و کتاب دریافت کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که ایا تاخیر در دریافت کتب درسی مشکلی برای فرآیند تحصیلی دانش اموزان ایجاد نمی شود، پاسخ داد: خیر با معلمان و مسئولان مدارس هماهنگ شده و انها از شرایط آگاه هستند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران به چگونگی ثبت سفارش کتب درسی پایه دهم اشاره کرد و گفت: دانش آموزانی که از پایه نهم به پایه دهم می‌روند از آنجا که باید اقدام به انتخاب رشته کنند، در ابتدا باید به مدرسه مراجعه کرده و مدرسه با ثبت‌ انتخاب رشته آنها در سامانه سناد مرحله اول ثبت نام کتب درسی را انجام می‌دهد.

عابدی اظهار داشت: پس از درج اطلاعات دانش‌آموز و بعد از به روز رسانی سایت، مشخصات آن دانش‌آموز روی سیستم  قرار می‌گیرد و پس از آن دانش آموز یا مدرسه می‌توانند سفارش کتاب را انجام دهند.

به گفته او ، دانش آموزان و والدین باید توجه داشته باشند که پس از ثبت نام در سامانه سناد به مدت سه روز اطلاعات سناد به روز می‌شود و افراد می‌توانند سفارش‌شان را ثبت کنند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران همچنین با تاکید بر اینکه اکثر کتب درسی در مدارس توزیع شده و خواهد شد، گفت: دانش آموزانی که از کتابفروشی های مجاز اقدام به خرید کتب درسی می کنند حتما قیمت پشت جلد را بررسی و بر اساس آن هزینه پرداخت کنند.

سال گذشته ۴۹۸ هزار دانش اموز در مقطع ابتدایی، متوسطه اول ، متوسطه دوم و فنی و حرفه ای کار و دانش در مازندران تحصیل کردند که امسال پیش بینی می شود این تعداد به ۵۰۶ هزار دانش اموزان افزایش یابد. 

۷۳۳۵/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.