به گزارش ایرنا؛ دکتر وحید قبادی دانا روز سه شنبه به مناسبت هفته گرامیداشت دولت در مراسم بهره برداری مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان بی پرسرست و بد سرپرست مهدی موعود (عج) در بابل بیان کرد: در حال حاضر یکی از سیاست های اصلی سازمان بهزیستی این است که فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز شبه خانواده نگهداری شوند و در همین راستا برنامه های خویش را پیش می بریم.

وی افزود: بر اساس فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی عنصر خانواده جایگاه ممتازی دارد و بدترین خانواده بهتر از این است که فرزندان در مراکز نگهداری شوند.

قبادی دانا گفت: در حال حاضر ۶۵۰ مرکز شبه خانواده در کشور فعال است که از این تعداد ۲۰ مرکز در استان مازندران وجود دارد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از سیاست های سازمان بهزیستی تقویت فرهنگ فرزندخانگی است که خوشبختانه در جامعه ما در حال تقویت است.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در گذشته تنها خانواده هایی که دارای فرزند نبودند فرزندخواندگی را می پذیرفتند اما در حال حاضر خانواده هایی در کشور به طور داوطلب و دارای فرزند، خواهان نگهداری فرزندان معلول می باشند که این یک نقطه قوت است.

قبادی دانا گفت: فرزندان بهزیستی خوشبختانه دارای قابلیت های خوبی در عرصه علمی و قضایی هستند که برخی از آنها حتی در مدیریت کلان سازمان بهزیستی کشور بکار گرفته شدند.

وی افزود: ظرف روزهای اینده مرکز رشد و استعدادیابی فرزندان بهزیستی به زودی افتتاح خواهد شدکه این امر در شناسایی استعدادهای فرزندان بهزیستی بسیار اثرگذار است.

وی اظهار داشت: امروز در سازمان بهزیستی دغدغه فراوانی نسبت به تربیت، آموزش و مهارت آموزی فرزندان بهزیستی وجود دارد چرا که معتقدیم بهتر زیستن این فرزندان از جمله اهداف مهم سازمان بهزیستی می باشد.

قبادی دانا گفت: دولت تدبیر و امید نسبت به این فرزندان نگاه بسیار ویژه ای دارد و یارانه و مستمری آنان را سه تا پنج برابر افزایش داده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مددجویان بهزیستی  از دولت مستمری دریافت کردند که این رقم در سالجاری به دو هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

/ ۱۸۹۹/۷۳۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.