به گزارش خبرنگار ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه  بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر درگفت و گو با خبرنگاران  افزود : مساله مهمتر آن که از این نیروی  مجرب و متخصص چگونه می توان در راستای تقویت گردشگری بهره برداری کرد و ضمن اینکه این نیروها  به جای آنکه برای فعالیت به دیگر استان ها بروند به نحوی برنامه ریزی شود تا در همین استان بمانند .

وی اظهار داشت : این سفر در حقیقت می تواند بستر تحول آفرین باشد و این آمادگی وجود دارد تا برای توسعه مراکز رشد و نو آوری و پارک ها برنامه ریزی نمود و طبیعتا در این بازدیدها با ریز مشکلات در این حوزه آشنا خواهیم شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص رتبه شاخص جهانی دانش بنیان در کشور گفت: به دلیل شرائط بد اقتصادی در سال گذشته در این بخش رشد آنچنانی نداشته ایم ولی در ابتدای دولت حدود ۶۰ رتبه در زمینه شاخص جهانی دانش بنیان کاهش داشتیم  .         

ستاری ادامه داد : این عدد قابل توجهی است اما امسال با تحولات خوبی که در حوزه اقتصاد رخ خواهد داد در چهار ماه نخست در زمینه شاخص جهانی دانش بنیان حدود چهار رتبه رشد داشته ایم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  فضای کاری مرکز رشد و فناور نوشهر را بسیار نامطلوب دانست و گفت : سعی براین است تا با همراهی و همکاری استاندار مازندران و نیز نماینده مردم شهرستا نهای نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در این زمینه تصمیمات خوبی  گرفته شود . 

مازندران دارای یک پارک علم و فناوری و مرکز رشد است که چهار مرکز آن در ساری ، آمل ، بهشهر و سیمرغ در شرق استان و دو مرکز نوشهر و تنکابن در غرب مازندران زیر مجموعه پارک علم و فناوری فعالیت دارند. 

۱۱۶ شرکت دانش بنیان در مازندران با تولید حدود ۴۰۰ محصول از سوی این شرکت ها زیر نظر پارک قرار دارند. در حال حاضر فضای زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان ۵ هزارمتر مربع است. 

پارک علم و فناوری مازندران از سال ۸۹ فعالیت خود را با ۴ شرکت دانش بنیان آغاز کرد و اکنون میزان صادرات این شرکت ها به حدود چهار میلیون یورو رسیده است. 

 /۱۶۰۲/۷۰۷۸/۱۲۹۵/  ۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.