نقی کریمیان رئیس ستاد کاهش غریق سواحل مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مسافران و مردم استان خواست که در برنامه گردشگری و سفر خود برای هفته آینده از شنا در دریای خزر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه امروز نیز دریا توفانی و شنا ممنوع است، افزود: در مدت ممنوعیت شنا در ساحل خزر در مازندران، پرچم سیاه در مناطق ۶۰ گانه که طرح دریا از اول خردادماه در آن اجرا شد، بر افراشته می شود.

 رئیس ستاد کاهش غریق سواحل مازندران اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شنا و کاهش تلفات انسانی تمام حدود یک هزار نجاتگر موظف به حضور در ساحل در زمان طرح شدند.

کریمیان همچنین از غرق شدن یک مرد جوان در ساعات اغازین صبح امروز خبر داد و گفت: این جوان تبریزی به همراه سه نفر دیگر در منطقه شنا ممنوع به دریا زدند که سه نفر نجات یافتند. 

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران از امروز تا روز سه شنبه جریان ناپایدار جوی این خطه شمال کشور را فرا می گیرد و ضمن بارش پراکنده، شاهد وزش باد نسبتا شدید به خصوص در مناطق ساحلی خواهیم بود. 

بر اساس پیش بینی هوشناسی مازندران با وجود اینکه در روزهای پیش رو تا اواسط هفته دمای هوا بر مدار ۳۰ درجه خواهد بود و تغییر ندارد، اما دریای خزر مواج و در برخی ساعات توفانی است.    

طرح دریا از اول خردادماه سال جاری در ۶۰ نقطه از ۳۳۸ کیلومتری ساحل خزر در استان مازندران شروع شد و حدود یک هزار نیروی نجاتگر برای اجرای طرح به کار گرفته شدند.

براساس گزارش ستاد کاهش غریق مازندران از ابتدای تابستان تاکنون ۱۲ نفر در سواحل مازندران جان خود را از دست دادند که اغلب آنها غیر بومی و مسافر بودند.

در سال گذشته حدود ۷۰ نفر در ساحل خزر در مازندران به دلیل نابلدی شنا و شنا در مناطق حادثه خیز دریا که شامل ۳۷۰ نقطه در ساحل استان اعلام شده، جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ حدود ۲۳درصد کاهش یافت.

۷۳۳۵/۱۸۹۹
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.