استاندار مازندران گفت: مازندران در صنایع پایین دستی فولاد استعداد بالایی دارد.

به گزارش ایسنا مازندران، احمد حسین زادگان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران که در سالن بیمارستان تامین اجتماعی چالوس برگزار شد، با تاکید بر حمایت از فعالیت های اقتصادی در راستای تولید استان، اظهار کرد: در مازندران، در راستای خدمت به مردم، علاوه بر صنعت گردشگری باید برای سایر صنایع مازندران نیز اقداماتی  صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مازندران از ظرفیت های بالایی در حوزه صنعت و معدن برخوردار است، تصریح کرد: با حمایت های دولت شاهد راه اندازی خط تولید جدید و احیای واحدهای نیمه تعطیل در استان بودیم که نشان دهنده اهتمام دکتر رحمانی در جهت حمایت از صنعت است.

  استاندار مازندران با اشاره به اینکه در دوره وزارت  دکتر رحمانی در صنعت معدن و تجارت اتفاقات خوبی در مازندران در حوزه تولید و صنعت روی داد، گفت: تلاش های شبانه روزی در حوزه صنعت استان و احیاء آن صورت گرفته است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مازندران در حوزه صنعت بسیار بالا است و باید نسبت به این موضوع توجه شود، تاکید کرد:  به فرمانداران استان نیز گفته شد که علاوه بر حوزه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باید در واحدهای صنعتی و مسائل مربوط به بانک و واحدهای صنعتی ورود پیدا کنند و مشکلات صنعت و تولید کنندگان را برطرف کرده تا به عرصه تولید بازگردند.

وی با اعلام نارضایتی از وضعیت موجود صنعت در استان، افزود:  باید از همه ظرفیت‌ها برای پر کردن جاهای خالی در این حوزه استفاده شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه این استان در صنایع پایین دستی فولاد استعداد بالایی دارد، خاطر نشان کرد: صنعت فولاد صنعت آب دریا است اما در مازندران که بر روی آب هستیم به این موضوع توجه نشده، بنابراین مقدمات مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده است.

حسین زادگان تاکید کرد: صنایع در غرب مازندران می تواند با ایجاد اشتغال مشکل بیکاری را حل کند.

  وی با اشاره به اینکه در مازندران، مناطقی هستند که منطقه حفاظت شده البرز مرکزی نیستند، یادآور شد: در بخش معدن در استان و غرب مازندران معادن ارزشمندی وجود دارد که باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده برده شود و ساز و کار مناسبی برای آن تعریف شود که به آن توسعه پایدار برسیم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه جلوی برخی از آلودگی های احتمالی در حوزه زیست محیطی در بخش معادن و صنایع را باید گرفت، اضافه کرد: پسماند مشکلی است که  مردم این استان مدت چند سال است با آن دست به گریبان هستند بنابراین کمک کنید تا از کنار تولید کالاهای آلاینده عوارضی دریافت شود تا برای حل مشکل اقدام شود.

تولیدکنندگان مورد حمایت قرار گیرند

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس در ادامه نشست با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت وزارت بزرگی است و موضوعات مهمی را پیگیری می‌کند، افزود: در موضوع جدا شدن وزارت بازرگانی از وزارت صنعت معدن و تجارت به دنبال نظرات کارشناسی هستیم تا به نتیجه مثبت برسیم و این نشانه این است که فعالیت‌های وزارت فعلی سنگین و مجلس آنچه که برای مردم منفعت داشته باشد، مورد پیگیری قرار می دهد.

وی تصریح کرد: در خصوص حمایت از تولیدکنندگان که در بانک دچار مشکل هستند مجلس مصوبات خوبی داشت که امید است با اجرایی شدن آن بتوان در این زمینه چاره اندیشی کرد .

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب زباله در جنگل های منطقه، بیان کرد: موضوع پسماند برای مازندران بسیار مهم و هرآنچه مورد دغدغه بوده اینکه امروز در جنگل‌ها زباله ریخته می‌شود که نابودی‌ها را به همراه دارد.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه موضوع پسماند در بودجه ۹۸ دیده شد و استاندار مازندران پیگیری ویژه ای در این زمینه دارد، گفت:  برای موضوع پسماند در سال جاری هزار میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است و باید در این موضوع حساب شده و به نفع مردم اقدام شود .

وی با بیان اینکه  نیروگاه زباله سوز نوشهر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیاز است توجه ویژه ای به این موضوع شود، افزود: نباید منتظر رسیدن پروژه نیروگاه زباله سوز ساری که 40 درصد پیشرفت دارد به نیروگاه نوشهر بود و باید تدابیر لازم جهت رفع مشکلات آن اندیشیده شود.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس یادآور شد: تولید و معادن مهم هستند اما محیط زیست هم مهم است و اگر معدنی فعالیت دارد نباید نابودی رودخانه را به همراه داشته باشد و معادن باید به امکانات روز دنیا مجهز شوند تا آلودگی محیط زیست را به همراه نداشته باشد .

احمدی لاشکی با اشاره به جای خالی بانک صنعت، معدن و تجارت در شهرستان های نوشهر و چالوس گفت: برای رفع مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان ضروری است این بانک در منطقه ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای خوب است اما نه برای همه مناطق و این همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در چالوس و نوشهر موجب شده تا مغازه‌های خرده فروشی تعطیل شود و به فردی اجازه فروشگاه‌های زنجیره‌ای داده‌اید که ایرانی نیست و نیاز است در شهرستان کمیسیون مربوطه اجازه تأسیس چنین فروشگاهی را داده باشند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.