به گزارش خبرنگار ایرنا ، در جلسه امروز چهارشنبه شورای آموزش و پرورش استان مازندران که به ریاست استاندار برگزار شد، موضوع بدهی چندین میلیاردی مدارس استان به شرکت های توزیع برق و آب به عنوان مشکل اصلی این مدارس مطرح شد.
مدیران شرکت های آب و برق مازندران در این نشست اعلام کردند که صبرشان بابت بدهی کلان آموزش و پرورش لبریز شده و تنها راه باقی مانده برایشان ، قطع کردن خدمات تا دستیابی به مطالبات بوده است.
اگر چه در این نشست رقم دقیق بدهی مدارس اعلام نشد، اما به گفته مدیران شرکت های آب و برق استان، برخی از این بدهی ها قدمت یک ساله دارد.
** وضعیت نامساعد مالی آموزش و پرورش
مدیرکل اموزش و پرورش مازندران وضعیت مالی آموزش و پرورش را نا مساعد عنوان کرد و گفت : قطع کردن آب و برق مدارس آسیب جدی به فرایند تحصیلی و همچنین بهداشت مدارس خواهد زد.
عسگری نیکزاد از شرکت های اب برق استان خواست شکیبایی بیشتری خرج دهند و وعده داد : برای سال جاری اعتبارات خوبی دیده شده که در صورت تامین در اولین فرصت این بدهی ها پرداخت خواهد شد.
از طرفی مدیران آب و برق استان نیز از طولانی تر شدن زمان پرداخت بدهی مدارس ابراز نگرانی کردند و اظهار داشتند که از سوی مقامات عالی این شرکت ها مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.
استاندار مازندران نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش نباید بدهی های خود را به تعویق بیندازد، از مدیران شرکت های آب و برق خواست برای مدت معینی انشعاب مدارس بدهکار را وصل کنند.
احمد حسین زادگان تاکید کرد: مسائل مالی دستگاهها نباید داخل کلاس درس و حیاط مدرسه و میان دانش آموزان رسوخ کند و مدیران باید از این مسئله به شدت جلوگیری کنند.
وی افزود : مسئولان آموزش و پرورش باید با مدیران آب و برق در نخستین فرصت جلسه تشکیل داده و زمان دقیق پرداخت بدهی خود را تعیین کنند و سر وعده خود باقی بمانند.
استاندار همچنین اظهار داشت: شرکت های توزیع آب و برق نیز از شرکت های خدماتی محسوب می شوند و وقفه در مطالبات انها می تواند در خدمات رسانی مشکل ایجاد کند.
** بازتاب آهنگ جنجالی در شورای آموزش و پرورش مازندران
موضوع پخش آهنگ یکی از خوانندگان خارج نشین در مدارس که مدتی است در کشور به موضوعی جنجالی بدل شده است، امروز به نشست شورای آموزش و پرورش مازندران نیز کشیده شد.
استاندار مازندران در این باره نیز گفت: بحث غنا( موسیقی مطربی) و هنجارشکنی موسیقایی را در هیچ حوزه ای هیچ فردی تایید نمی کند و باید از نفوذ چنین مسائلی بخصوصو در مدارس جلوگیری کند.
حسین زادگان تاکید کرد: فرزندان ما نباید به لهو و لعب کشیده شوند زیرا این ابزار تهاجم و جنگ فرهنگی با نظام و مردم است.
وی افزود : ما در کشور و استان موسیقی های نواحی ، سنتی و اصیل برخوردار هستیم که زبان زد جهانیان است و می توان از آنها برای شادی فرزندان استفاده کنیم.
استاندار مازندران بستر نشاط اجتماعی را در کشور متنوع عنوان کرد و گفت : می توان به صورت مسائل از طبیعت گردی ، موسیقی محلی ، جنگ های شادی ، شب شعر و همچنین دورهمی دوستانه به عنوان بسته های فرهنگی و شاد استفاده کرد.
حسین زادگان اظهار داشت : برای موسیقی می توانیم حد تعیین کنیم و چنانچه آهنگی همه را از حالت طبیعی خارج کند محل سئوال است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز گفت: هجمه ای که به آموزش و پرورش وارد شد این سوال جدی را مطرح می کند که چگونه آهنگی در یک جایی ساخته شده و انتشار آن تا این حد در فرهنگ تاثیر گذاشته است؟
حسین حسن نزاد افزود : همه باید از خود بپرسند که چگونه امروز در آموزش و پرورش این اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه این موضوع آموزش و پرورش ما را زیر سئوال قرار داده است ، گفت : اما باید خوشحال باشیم که فهمیدیم چنین مشکل ایجاد شد و ضعف ما کجاست و سهم آموزش و پرورش را در خطوط فرهنگی استان و شهر ستان قبول کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت : این کلیپ ها از بین 126 هزار مدرسه ای که در کشور داریم در 15 مدرسه پخش شده است اما در فضای مجازی چنان منتشر شد که گفته می شود 37 میلیون بار دیده شده است.
نیکزاد با بیان اینکه در آموزش و پرورش استان مازندران چنین مسائلی وجود ندارد ، افزود : متاسفانه این کلیپ ها تمام فعالیت های پرورشی، ورزشی و شاد دانش آموزی را زیر سئوال می برد.
دبیر شورای آموزش و پرورش بیان کرد: به زعم ما شادی و نشاط ابتدایی ترین نیاز یک کودک است، اگر جامعه بخواهد از سلامت روان برخوردار باشد، شادی و نشاط لازمه آن است و این کار را هم انجام دادیم، اما از هرگونه تهاجم فرهنگی مقابله خواهیم کرد.
نیکزاد گفت: به هر صورت، این کار در یک حرکت برنامه ریزی شده اتفاق افتاد و نمی تواند مورد ارزیابی قرار بگیرد هر چند که باید منافذ منفی را به روی آموزش و پرورش ببندیم.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.