به گزارش خبرنگار ایرنا ، قاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه در جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان نوشهر افزود: امسال از یک میلیون داوطلب کنکور حدود 650 هزار نفر از رشته علوم تجربی شرکت کرده اند که بیانگر نامتوازن شدن رشته‌های دانشگاهی است.
وی یکی از معضلات امروز کشور را بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی بویژه در رشته های علوم تجربی دانست و گفت : باید دانش آموزان به سمت آموزش های کاربردی و اشتغالزای فنی و مهارتی هدایت شوند.
نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود : بر اساس برنامه ششم توسعه کشور باید سهم دانش آموزان فنی و حرفه ای مهارتی به 51 درصد برسد که این امر هم اکنون محقق نشده است.
وی بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش علاقه مندی دانش آموزان به آموش های فنی و حرفه ای و ادامه تحصیل در این رشته ها تاکید کرد و اظهار داشت : از سوی دیگر نیز هنرستان ها باید به امکانات مناسب تجهیز شوند.
احمدی با اشاره به افزایش حدود سه برابری سهم نوسازی و تجهیز مدارس از بودجه های امسال ، گفت : در این راستا خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار نیز بیشترین کمک را برای نوسازی و تجهیز مدارس کشور تقبل می کنند.
وی از خیرین مدرسه ساز خواست علاوه بر مشارکت بیشتر در اجرای پروژه ها در تکمیل آنها نیز شتاب بیشتری داشته باشند.
در پایان این جشنواره از تعدادی از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان تقدیر شد.
شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم 140 هزار نفر در غرب مازندران واقع است.
1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.