به گزارش خبرنگار ایرنا، فعالیت های فرهنگی هنری استان در روزهای ماه رمضان طی سال های گذشته معمولا کمرنگ می شد ، اما امسال از سوی هنرمندان و فعالان فرهنگی استان، رویدادهای فرهنگی هنری متعددی برنامه ریزی شده که در هفته پیش رو نیز تعدادی از این برنامه ها برگزار می شود.
** زخم زبون
نمایش موزیکال «زخم زبون» به نویسندگی و کارگردانی «حمیدرضا گل محمدی تواندشتی» از دوشنبه گذشته در ایزدشهر روی صحنه رفته و تا فرداشب اجرای این نمایش ادامه دارد. این نمایش برای رده سنی کودکان و نوجوانان و با موسیقی زنده اجرا می شود و امشب و فرداشب نیز از ساعت 21 در پلاتو مؤسسه فرهنگی هنری پژواک هنر آرمان ایزدشهر روی صحنه می رود.
فاطمه گل محمدی تواندشتی راوی قصه نمایش است و یاسمین تقی نژاد، محمد مهدی شریف پور، رضا اسماعیل زاده، نرگس نیازپور، امیرمحمد احمدزاده عربی، سارینا حق تعالی، مهدیس هاشمی، محمدمهدی رحمتی و امیرحسین اقبالی هنرپیشگان این نمایش هستند. تماشای این نمایش رایگان است.
** مهر و ماهی4
در تنکابن نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی با نام «مهر و ماهی 4» برپا شد که در آن آثار هنری تولید شده توسط هنرآموزان هنرستان رنگ و ترنگ تنکابن به نمایش در آمده است. این نمایشگاه که از دوشنبه گشایش یافت، تا 25 اردیبهشت هر روز از ساعت 5 تا 7 عصر میزبان علاقه مندان به هنرهای تجسمی در غرب استان است. نگارخانه رنگ و ترنگ تنکابن در خیابان جمهوری، کوچه گل مینا واقع شده است.
** اسم
اجرای نمایش «اسم» به کارگردانی «مهدی روشن ضمیر طبری» که از 27 فروردین در تماشاخانه ابوالحسنی بابل آغاز شد همچنان با استقبال خوب هنردوستان ادامه دارد. این نمایش نوشته «ماتیو دلاپورت» و «الکساندر پتولپر» دو نویسنده فرانسوی است که بر اساس ترجمه «شهلا حائری» تولید شد. آرمان سلطان زاده، محمد نجاریان، محمد تسلیمی، مهرانه امروانی، سارا مجیدی و عاطفه موسوی هنرپیشگان این نمایش هستند و حامد پرند طراحی ضبط و ترکیب موسیقی نمایش را به عهده دارد. نمایش درباره نامگذاری فرزند یک خانواده است که اختلاف نظر در انتخاب نام بین اعضای خانواده، سبب برخی عقده گشایی ها و بروز اختلافاتی می شود. این نمایش قرار بود تا 27 اردیبهشت در تماشاخانه ابوالحسنی بابل اجرا شود که به دلیل استقبال تماشاگران اجرای آن تا 31 اردیبهشت تمدید شد. اجرای نمایش هر شب از ساعت 21 و 30 آغاز می شود. تماشاخانه ابوالحسنی بابل در خیابان مدرس، حد فاصل شهربانی و گنجینه، مدرس13، طبقه دوم ساختمان حسن پور واقع شده است.
** ماه مهر از سال شصت
نمایش «ماه مهر از سال شصت» یکی دیگر از آثار نمایشی است که طی هفته پیش رو در مازندران اجرا می شود. این نمایش که اثری از «محمدباقر نباتی اردبیلی» است و در آمل با کارگردانی «میلاد میرقربانی» تولید شد، از چهارشنبه 18 اردیبهشت روی صحنه رفت و قرار است تا 28 اردیبهشت هر شب از ساعت 21 در پلاتو خانه پدری هنرمندان آمل واقع در طبقه بالای سینما بهمن این شهر اجرا شود.
** 20+-
گالری هنر ساری از دیروز نمایشگاهی با نام 20+- برپا کرده که در آن نقاشی هایی از 22 بانوی هنرمند مازندران به نمایش در آمده است. در این نمایشگاه گروهی نقاشی آثاری از فاطمه امیری، لیلا ایزدی، حمیده احمدی قاجار، منیره اندرخور، آناهیتا خمسه، سحر آراسته، الهه جلالی، مهدیه سجادی، سکینه سجادی، سمیه دارابی، نسترن رزاقی، پروین ذاکری، زهرا عمادی، آزیما قائمیان، فاطمه کاظمی، شکیبا صادقیان، صبا پورمند، سحر نصرتی، فوزیه نظری، محبوبه نصیری، فاطمه نصیری و مهرناز موسوی به انتخاب و با کوشش نازنین کریم زاده گردآوری شده و به نمایش در آمده است. بازدید از این نمایش تا 25 اردیبهشت هر روز از ساعت 16 و 30 تا 19 و 30 در گالری هنر ساری به نشانی خیابان فرهنگ، انتهای سعدی، روبروی کوچه عرفان میسر است.
** پای دم دراز
در گالری هامون ساری از 10 اردیبهشت نمایشگاهی از نقاشی های «عارفه باغستانی» هنرمند جوان مازندرانی برگزار شده است که «پای دم دراز» نام دارد. باغستانی در این نمایشگاه نقاشی هایی انتزاعی را به نمایش در آورده که این آثار تا 24 اردیبهشت هر روز از ساعت 16 تا 22 پذیرای علاقه مندان به هنر نقاشی است. گالری هامون ساری در انتهای خیابان شهدای محراب، حاشیه رودخانه تجن واقع شده است.
** مقیم در مچاله
گروه هنری آموزشگاه «مقیم در مچاله» آمل از امروز نمایشگاهی از آثار هنرمندان و هنرجویان این آموزشگاه را در گالری ایسو آمل برپا کرد. این نمایشگاه که از بعدازظهر امروز آغاز به کار کرد، شامل آثاری از 27 هنرمند و هنرجوی این آموزشگاه است. از حمید اسدزاده، فروزان سلیمانی، اکبر راد، مصطفی معصومی، شقایق شعبانی، زینب فاطمی، زینب حسین زاده، بنفشه متولی، فرزانه قلی زاده، مژگان فاضلی، سارینا فاضلی، آرین شهابی، زینب حسین نژاد، صبا مرتضوی، سحر محبی فر، سارا مهدوی، هستی محمدی، الناز کریمی، امیرمحمد اقایی، سجاد اسماعیل زاده، نیایش زروکی، لیدا برزگر، نیاز شاکری، نگین رحمانی، نیایش مصفی، مریم کمربسته و فاطمه خورشیدکلا در این نمایشگاه آثاری ارائه شده است. گالری ایسو در آمل، خیابان شهید بهشتری، ابتدای اندیشه 9 واقع شده و
تا 23 اردیبهشت هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای علقاه مندان به نقاشی است.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.