به گزارش خبرنگار ایرنا، مازندران در حالی این روزهای آفتابی و البته خنک را پشت سر می گذارد که هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که دمای هوای استان پنجشنبه این هفته به 32 درجه سانتی گراد برسد و همچون آخر هفته گذشته بار دیگر مردم استان گرمای تابستانی را احساس می کنند.
کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هوای استان طی این روزها آفتابی و با توجه به قرار داشتن در فصل بهار هوایی خنک دارد.
سعید غلامپور با اشاره به اینکه بیشینه دمای امروز ساری به 26 درجه سانتی گراد خواهد رسید، افزود: این شرایط جوی خنک از فردا تغییر کرده و دمای هوای استان فردا و پس فردا افزایش می یابد.
وی ادامه داد: این افزایش دما تا حدود 6 درجه سانتی گراد خواهد بود که اوج این افزایش دما را در روز پنجشنبه ، 19 اردیبهشت شاهد خواهیم بود.
به گفته این کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران همچنین با توجه به استقرار جریانات جوی در این روزها ، در ارتفاعات و دامنه ها وزش باد گرم پیش بینی می شود.
وی گفت: بیشترین افزایش دما در مناطق شرقی خواهد بود و مناطق غربی استان در روزهای پیش رو دمای هوای 25 تا 28 درجه سانتی گراد خواهند داشت.
غلامپور افزود: همچنین عصر امروز رگبار و بارش پراکنده برای ارتفاعات استان پیش بینی می شود که این بارش ها رگباری بعدازظهر و شب روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی از عبور موج ضعیف از جمعه شب در مازندران خبرداد و گفت: این موج باعث بروز بارش های رگباری و کاهش نسبی دما می شود به طوریکه دمای هوای مازندران به 23 درجه سانتی گراد می رسد.
کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران همچنین وضعیت دریای خزر برای 48 ساعت آینده موج کوتاه اعلام کرد.
ساری ، مرکز استان مازندران امروز هوای ابری دارد و کمینه و بیشینه دمای این شهر در این روز 16 و26 درجه سانتی گراد پیش بینی شد.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.