مدیرکل آموزشهای کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از جدی ترین سیاست آموزش و پرورش خروج از تئوری محوری و تقویت و توسعه مهارت آموزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،آذرکیش با تبریک هفته معلم و گرامیداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: مطهری یک معلم و اقتصاددان برجسته بود که در کنار استادی نگاه ترکیبی به همه معارف بشری داشت.

وی افزود: این استاد تمام تلاشهای علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می دانست.

مدیرکل آموزشهای کار و دانش وزارت آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: نگاه ما در افق 1404 نگاه کارآفرینی است.

وی با اشاره به سال رونق و اینکه رونق تولید درربستر فرهنگی مناسب رشد و نمو می کند، ادامه داد: اگر می خواهیم به رونق تولید دست یابیم؛ باید بستر فرهنگی خوبی را ایجاد کنیم.

سید مصطفی آذرکیش گفت: فرهنگ، مناسبترین مولفه در رونق تولید است و استفاده از کالای باکیفیت و مصرف کالای ایرانی دو شاخصه مهم رونق تولید هستند.

وی با بیان اینکه بهار مهارتی در کشور شکل گرفته و بسیار بر آن تاکید می شود، اظهار کرد: باید فرهنگ کارآفرینی را توسعه بدهیم و محیطهای یادگیری و متنوع را برای تحقق این مهم ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزشهای کار و دانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در سند تحول بنیادین به مسئله کارآفرینی اهمیت داده شده است، افزود: مدارس ما بهترین مکان برای کارآفرینی هستند و نقش خانواده در ترغیب فرزندان به سمت این مهم بسیار تاثیرگذار است.

این مسئول گفت: رفتار کارآفرینانه را در دانش آموزان تقویت کنیم، خانواده ها فرزندان خود را در مسیر کارآفرینی سوق بدهند.

وی ادامه داد: اکنون در انقلاب صنعتی 4 که تلفیقی از تکنولوژیهای مختلف است؛ برای مقابله با تغییرات آن که هیچ سابقه تاریخی ندارند آماده باشیم.

آذرکیش بیان کرد: بسیاری از مشاغل حذف و مشاغل جدید جایگزین شدند، در این شرایط خلاقیت و ایده های نو می تواند  بسیاری از مشکلات را حل کند.

مدیرکل آموزشهای کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از جدی ترین سیاست آموزش و پرورش خروج از تئوری محوری و تقویت و توسعه مهارت آموزی است.

این مسئول ادامه داد: ما باید تاب آوری را در دانش آموزان تقویت کنیم و کار تیمی نیز در کشور توسعه یابد.

وی بیان کرد: کارآفرینی عامل تغییر در تکنولوژی، خروج از اقتصاد تک محصولی و توسعه بخش خصوصی است که در سال رونق تولید باید بیش از پیش به این مولفه ها توجه شود.

در این مراسم از رتبه های برتر و شایسته تقدیر هنرجویان هنرستانها و دانشجویان دانشگاههای جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای تجلیل شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.