فاطمه مهاجرانی روز یکشنبه در اجلاس مدیران مدارس استعدادهای درخشان کشور در مشهد گفت: باید توانمندی دانش آموزان سمپاد مهارتی و نظری در هر دو بخش از نظر عملی و نظری تقویت شود.
وی اضافه کرد: در این مسیر باید ارتباط مدیران مدارس سمپاد مهارتی با کارآفرینان، دانشگاههای مختلف، واحدهای صنعتی و شهرکهای صنعتی به اوج خود برسد چون چنان که گفته شد چشم انداز ترسیم شده برای راه اندازی مدارس سمپاد مهارتی این است که دانش آموزان این مدارس بتوانند مساله های کشور را حل کنند.
او با بیان این که راه اندازی مدارس تیزهوشان یا سمپاد مهارتی به عنوان یک گام مهم برای ما ارزشمند است افزود: با توجه به نیاز بازار کار کشور به نیروهای فنی و دارای مهارت فنی، طرح سمپاد مهارتی در مدارس استعدادهای درخشان در حال اجراست.
رئیس مرکز استعدادهای درخشان بهمن ماه گذشته از آغاز به کار مدارس استعدادهای درخشان مهارتی در استانهای البرز، زنجان، قزوین، سمنان و شهرستانهای استان تهران از سال تحصیلی آینده خبر داده بود و گفته بود در هر کدام از این استانها یک تا دو مدرسه تیزهوشان، رشته‌‌ای مهارتی را به دانش‌آموزان ارائه می‌ دهند که این رشته‌ ها بنابر اقتضائات هر استان در نظر گرفته شده است.
به گفته مهاجرانی برای تعیین رشته‌های مهارتی در مدارس سمپاد با دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فنی و حرفه‌ای بررسیهای لازم صورت گرفته است تا رشته ‌هایی مناسب هر منطقه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود و دانش‌آموزان مدارس سمپاد در استانهای ذکر شده برای سال تحصیلی آینده امکان انتخاب رشته سمپاد مهارتی را دارند اما ساز و کار ورود دانش ‌آموزانی که از سال آینده به این مدارس وارد می‌ شوند در دست بررسی است.
رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود در اجلاس یاد شده گفت: باید تعبیر نخبه را با در نظر گرفتن شرایط و ویژگیهای این واژه برای دانش آموزان به کار برد زیرا نخبه شدن یک فرد در طول یک فرایند احراز می شود و نمی توان به هر فردی نخبه گفت که در این صورت دچار خطا خواهیم شد.
مهاجرانی با اشاره به این که مدارس استعدادهای درخشان در ارتقاء علمی کشور سهم بالایی دارند افزود: محورهای بیانیه گام دوم انقلاب به گونه ای است که گویی مجری گام دوم باید مدارس استعدادهای درخشان و سمپاد باشند.
وی ادامه داد: هدف از فعالیت مدرسه، تربیت انسان است و ما باید در مدارس انسان تربیت کنیم پس مهارت در تست زنی تنها کافی نیست بلکه باید مهارتهای زندگی و انسانی را بسیار جدی بگیریم.
اجلاس مدیران مدارس استعدادهای درخشان کشور در مشهد روز هشتم اردیبهشت ماه به مدت یک روز برگزار شد.
سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا (سمپاد) یکی از معاونتهای مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان است که پیش از این سازمانی جداگانه بود.
این معاونت نهادی است که بر امور تحصیلی دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند و آن را به اختصار سمپاد هم می‌گویند اما در زبان عمومی و بین دانش آموزان به مؤسسه تیزهوشان معروف است.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.