بارندگی شدیدی که اواخر سال 97 آغاز و تا اوایل سال جدید ادامه داشت باعث طغیان رودخانه تلار و جاری شدن سیلاب در شهرستان سیمرغ شد که به واحدهای مسکونی ، زمین های کشاورزی ، واحدهای صنعت ، معابر شهری و روستائی و دیگر تاسیسات این شهرستان خسارت زد.
مجتبی حبیب نژاد روشن روز پن شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای جبران خسارت های واحدهای مسکونی در مرحله دوم هم به بیش از 600 خانواده سیلزده کمک معیشتی پرداخت شده است .
وی با اعلام اینکه به بیش از 300 خانواده سیلزده سیمرغی وام تعمیری تعلق گرفته است ، گفت که همچنین از سوی نظام مهندسی برای پروانه ساختمانی و نقشه های ساختمانی سیل زدگان ، پروانه های رایگان تعریف شده است .
فرماندار سیمرغ افزود : علاوه بر کمک های دولت برای سیل زدگان بخش های مختلف مردمی، دستگاههای اداری و بخش خصوصی هم به کمک آنها شتافته اند.
حبیب نژاد میزان سیمان رایگان و توزیع آن بین سیل زدگان سیمرغی را بیش از 15 هزار و 700 کیسه اعلام کرد.
** تهیه 20 جهیزیه برای نوعروسان
فرماندار سیمرغ با بیان اینکه تاکنون برای 20 نوعروس سیمرغی جهیزیه تهیه و ارسال شده است ، افزود : بقیه جهیزیه ها برای نوعروسان در حال تهیه و ارسال به آنان هستیم .
در سیلاب اخیر جهیزینه و لوازم خانگی 25 نوعروس و داماد از بین رفت .
وی گفت : حتی از شهرستان های دیگر هم اقلام برای نوعروسان سیلزده سیمرغی در حال ارسال است .
سیلابی که از اواخر سال گذشته اغاز و تا اوایل امسال ادامه داشت بیش از 120 میلیارد تومان به شهرستان سیمرغ خسارت وارد کرد .
بیشترین خسارت وارده به بخش مسکن با 47 میلیارد تومان بوده است .
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.